×
×

آخرین جزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده/ نیازی به واردات مرغ نداریم

  • کد نوشته: 4763
  • ۱۴ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی قبل از وقوع سیل و حین وقوع سیل با اقداماتی نظیر درمان دام ها، واکسیناسیون دام، ضدعفونی و سم پاشی اماکن دام توانست […]

  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی قبل از وقوع سیل و حین وقوع سیل با اقداماتی نظیر درمان دام ها، واکسیناسیون دام، ضدعفونی و سم پاشی اماکن دام توانست بیماری مشترک دام و انسان را کنترل کند.

    وی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار راس دام بیش از یک میلیون طیور تلف شده دفن بهداشتی شدند، افزود: بیش از ۲ میلیون راس دام مجاور مناطق سیل زده علیه بیماری مشترک دام و انسان و همچنین بیماری‌های طیور و مشترک انسان با دام و پرندگان انجام شده است.

    رفیعی پور ادامه داد: ارزیابی روزانه و رصد و پایش همکاران سازمان دامپزشکی از مناطق سیل زده نشان می‌دهد که با وجود آلوده بودن آب و ازدیاد حشرات، شرایط تحت کنترل است.

    به گفته وی، در تمامی مناطق سیل زده اقدامات خوبی در حوزه سم پاشی، ضدعفونی، گندزدایی، واکسیناسیون و دفن بهداشتی لاشه‌ها صورت گرفته است.

    رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دفن بهداشتی برخی از لاشه‌های دام و طیور به سبب قرار گرفتن در زیر هزاران تن خاک یا در مسیر رودخانه‌ها وجود ندارد، گفت: مردم در بسیاری از مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها که دام و طیور بر اثر وقوع سیل تلف شدند، با همکاران سازمان دامپزشکی به منظور دفن بهداشتی، ضدعفونی و سم پاشی منطقه تماس گرفتند که بلافاصله اکیپ‌های دامپزشکی به محل اعزام می‌شوند.

    رفیعی پور با بیان اینکه همکاران سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اظهار کرد: براین اساس در صورت اعلام تلف شدن یک راس دام در مناطق سیل زده بلافاصله همکاران سازمان دامپزشکی برای دفن بهداشتی، گندزدایی و واکسیناسیون سایر دام زنده به محل اعزام می‌شوند.

    وی در ادامه افزود: همکاران سازمان دامپزشکی در استان‌های معین مستقر هستند و کار خود را در استان‌های سیل زده انجام می‌دهند، در حالیکه اگر این امر صورت نمی‌گرفت به سبب بیماری مشترک دام و انسان فاجعه بدتر رخ می‌داد.

    افت شدید قیمت تخم مرغ و مرغ در داخل/ تغییری در ثبت سفارش گوشت قرمز ایجاد نشده است

    این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود درباره تاثیر اختصاص ارز نیما بر ثبت سفارش گوشت قرمز بیان کرد: با وجود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما، تغییری در ثبت سفارش ایجاد نشده است، ضمن آنکه به سبب شرایط مساعد آب و هوا، افزایش علوفه در مراتع و وزن گیری بره‌هایی که از اواخر اردیبهشت به بازار عرضه می‌شود، مشکلی در تامین گوشت نداریم.

    وی با بیان اینکه واردات مرغ از ترکیه و برزیل براساس ثبت سفارش قبلی در حال انجام است، افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ در داخل ممکن است ثبت سفارش در راستای حمایت از تولید داخل صورت نگیرد.

    رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ و مرغ و کاهش شدید قیمت این محصولات در بازار داخل و درخواست برخی تجار برای صادرات مازاد تخم مرغ، نیازی به واردات نداریم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *