×
×

آشفته بازار روغن زیتون در ایام پایانی سال/نرخ هر لیتر روغن زیتون ۵۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 2248
  • ۱۶ اسفند ، ۱۳۹۶
  • ۰
  • نادر جلالت عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون  با اشاره به آخرین وضعیت قیمت روغن زیتون در ایام پایانی سال بازار، اظهار کرد: افزایش تورم، نوسان نرخ ارز و تبدیل ارز مبادله‌ای واردات به آزاد، شوکی به بازار روغن زیتون وارد کرد به طوریکه افزایش قیمت، اثر سو در کاهش مصرف گذاشت. به گفته وی، […]

  • نادر جلالت عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون  با اشاره به آخرین وضعیت قیمت روغن زیتون در ایام پایانی سال بازار، اظهار کرد: افزایش تورم، نوسان نرخ ارز و تبدیل ارز مبادله‌ای واردات به آزاد، شوکی به بازار روغن زیتون وارد کرد به طوریکه افزایش قیمت، اثر سو در کاهش مصرف گذاشت.

    به گفته وی، اگرچه افزایش قیمت روغن زیتون منجر به اقتصادی شدن تولید برای باغداران شد، اما به نظر می‌رسد که شوک بازار به سبب کاهش مصرف به نفع تولیدکننده و مصرف کننده نیست.

    جلالت نرخ هر لیتر روغن زیتون را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته با استمرار نوسان نرخ ارز، مجددا قیمت روغن زیتون در بازار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهد گرفت.

    عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون از کاهش تولید این محصول خبر داد و افزود: با توجه به سال آور تولید و ارقام درشت زیتون، باغداران تمایل کمتری به روغن کشی محصول داشتند که در نهایت این امر کاهش تولید روغن نسبت به مدت مشابه سال قبل را به همراه داشت.

    وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۶ هزار تن روغن زیتون در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: براساس سرانه مصرف ۲۰۰ گرمی روغن زیتون به ازای هر نفر و تولید ۳ هزارتن روغن زیتون در داخل، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تأمین شود که این امر به سبب نوسان نرخ ارز با کندی در حال انجام است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *