×
×

آغاز خرید توافقی برنج از کشاورزان گیلان و مازندران از ۲۰ مرداد

  • کد نوشته: 2910
  • ۱۳ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • سیدمومن نیافر در گفت‌وگوبا خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، از اجرای سیاست خرید توافقی برنج در سال ۹۷خبر داد و گفت: برای حمایت از برنج داخلی طبق دستورالعملی که تهیه شده قرار است تا برنج دو استان گیلان و مازندران به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شود. وی در مورد جزئیات و نحوه خرید برنج از […]

  • سیدمومن نیافر در گفت‌وگوبا خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، از اجرای سیاست خرید توافقی برنج در سال ۹۷خبر داد و گفت: برای حمایت از برنج داخلی طبق دستورالعملی که تهیه شده قرار است تا برنج دو استان گیلان و مازندران به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شود.

    وی در مورد جزئیات و نحوه خرید برنج از کشاورزان گفت: یکی از نکاتی که بر آن تاکید داریم این است که برنج به صورت مستقیم از خود کشاورز خریداری می‌شود نه از واسطه‌ها که هر کشاورزی طبق معرفی‌نامه‌ای که از جهاد کشاورزی منطقه خود دارد بر اساس سطح زیر کشت می‌تواند برنج خود را به یکی از مراکز خرید مشخص شده تحویل دهد.

    مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از جانمایی ۴ مرکز خرید در استان مازندران و ۴ مرکز خرید در استان گیلان خبر داد وگفت: در صورت استقبال کشاورزان تعداد مراکز خرید برنج افزایش می‌یابد.

    نیافر در مورد نرخ مصوب خرید توافقی برنج از کشاورزان گفت: با محاسبه ۸ درصد شکستگی هر کیلوگرم برنج شیرودی ۸ هزار و ۸۶۰ تومان، برنج ندا و نعمت ۵ هزار و ۲۳۸ تومان و برنج هاشمی و طارم محلی ۹ هزار و ۸۲۸ تومان خریداری می‌شود.

    خبرگزاری فارس

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *