×
×

آیا مصرف غذاهای سالم از افسردگی کرونایی جلوگیری می‌کند؟

  • کد نوشته: 8136
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، از زمانی که شیوع این بیماری به یک مشکل جدی تبدیل شده است، عادت های خرید قطعاً تغییر کرده است. به دلیل سفارشات در خانه، شغل های بی شماری از بین رفته و پول در اکثر خانوارها کمتر شده است. و به همین دلیل، بسیاری از مردم […]

    آیا مصرف غذاهای سالم از افسردگی کرونایی جلوگیری می‌کند؟
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، از زمانی که شیوع این بیماری به یک مشکل جدی تبدیل شده است، عادت های خرید قطعاً تغییر کرده است. به دلیل سفارشات در خانه، شغل های بی شماری از بین رفته و پول در اکثر خانوارها کمتر شده است. و به همین دلیل، بسیاری از مردم تصمیم دارند اولویت بندی غذاهایی با ماندگاری طولانی در لیست های خرید خود کنند. با این حال، کارشناسان توصیه کرده اند که مردم هنوز هم باید روی قرار دادن گزینه های غذایی سالم روی میز خود تمرکز کنند تا درها را برای همه گیری بالقوه دیگر باز نکنند.

    فاصله گرفتن اجتماعی و نیاز به انزوای بیشتر باعث شده است که بسیاری از افراد از مشکلات بهداشت روان رنج ببرند. گذشته از بیماران COVID-19 که ممکن است دچار اختلال پس از سانحه و افسردگی شوند، افراد دیگر نیز در معرض خطر ابتلا به مشکلات بهداشت روان هستند. روانشناسان همچنین اعلام کرده اند که دوره قرنطینه برای همه استرس زا است و بنابراین هیچ کس از اثرات بیماری همه گیر بر سلامتی مغز در امان نیست. اینجاست که غذا خوردن سالم مطرح می شود.

    مطالعات متعددی قبلاً نشان داده اند که تغذیه سالم نه تنها باعث ایجاد سلامت در بیماران می شود بلکه باعث بهبود روحیه و رفتار افراد می شود. غذایی که مردم می خورند در واقع بر روحیه آنها تأثیر می گذارد و بنابراین بسیاری از متخصصان از تغذیه سالم در طول همه گیری های کوروی ویروس حمایت می کنند زیرا این یکی از روش های کاهش اپیدمی افسردگی است که ممکن است با توجه به فشارهای ناشی از آن ایجاد شود.

    بنابراین کالاهای غذایی که افراد باید در لیست خرید خود در طول همه گیری در اولویت قرار دهند چیست؟

    تحقیقات نشان داده است که میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، آجیل، ماهی، لوبیا و روغن زیتون می توانند خطرات افسردگی را کاهش داده و روحیه و رفتار شخص را بهبود بخشند.

    برای افرادی که رژیم مدیترانه ای را دنبال می کنند ، نیازی به نگرانی در مورد ایجاد مشکلات بهداشت روان نیستند. مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین رژیم غذایی است که با ریسک کمتری برای افسردگی در ارتباط است. دلیل این امر به اثبات رسیده که گزینه های غذایی موجود در این رژیم به نفع مغز است. در همین حال، رژیم های غذایی دیگر که سرشار از کربوهیدرات ها، گوشت قرمز و لبنیات پر چرب هستند اثر متضاد دارند.

    منبع: www.msn.com

    سلامت نیوز

    سرویس خبری: علم و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *