×
×

هشدار نسبت به احتمال افزایش قیمت سیب

  • کد نوشته: 3787
  • ۱۴ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تأثیرات صادرات برخی اقلام میوه که بازار داخلی آن با کمبود مواجه است، اظهار کرد: اتحادیه و صنف میوه‌فروشان در زمینه‌ کمبودهای حال و احتمالی اطلاع‌رسانی داشته و خواستار آن شده تا صادرات میوه بر پایه مازاد مصرفی داخلی انجام شود، زیرا در صورتی که نیاز […]

  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تأثیرات صادرات برخی اقلام میوه که بازار داخلی آن با کمبود مواجه است، اظهار کرد: اتحادیه و صنف میوه‌فروشان در زمینه‌ کمبودهای حال و احتمالی اطلاع‌رسانی داشته و خواستار آن شده تا صادرات میوه بر پایه مازاد مصرفی داخلی انجام شود، زیرا در صورتی که نیاز بازار داخلی رفع نشود، قیمت میوه افزایش پیدا خواهد کرد.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان افزود: قیمت سیب در پی کمبود، افزایش قابل توجهی داشته و بنابر تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود عرضه سیب برای بازار شب عید با کمبود ۳۰ درصدی مواجه شود.

    وی یادآور شد: هر ساله در مقطع فعلی گوجه‌فرنگی با کمبود عرضه مواجه می‌شود اما در سال جاری در پی گرانی و کمبود ماه‌های گذشته، نوسان بازار گوجه به چشم می‌آید و احتمال دارد بازار با کمبود گوجه‌فرنگی بیش از میزان سال‌های گذشته روبرو شود.

    کارگر در پاسخ به این سؤال که آیا در پی کمبود گوجه‌فرنگی این محصول با ظاهری سبز رنگ و سفت به بازار عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: باغدار و فروشنده برای این‌که در اسرع وقت نیاز بازار را تأمین کنند برداشت گوجه را سریع انجام می‌دهند و این موضوع در تلاقی با فصل سرد سال که رنگ گوجه دیرتر عمل می‌آید، عاملی شده تا درون گوجه‌ها کاملاً به رنگ قرمز در نیاید.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از افت قیمت موز در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: بازار با کمبود میوه و سبزی روبرو نیست و برای آرامش بیشتر بازار با نزدیکی به شب چله، بازرسی‌ها در سطح شهر تشدید شده است.

    به گزارش ایسنا، هر کیلو انار ممتاز ۹۰۰۰ تومان، آناناس کارتونی ۱۸۰ هزار تومان، انگور بی‌دانه زرد ۷۰۰۰ تومان، انگور بی‌دانه قرمز ۱۱ هزار تومان، انگور شاهرودی ۶۰۰۰ تومان، به ۸۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب ۹۰۰۰ تومان، پرتقال شمال ۳۵۰۰ تومان، خرمالو شمال ۵۰۰۰ تومان، خرمالو کن ۸۰۰۰ تومان، خیار ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ تومان، سیب لبنانی ۹۰۰۰ تومان، کیوی ۸۰۰۰ تومان، لیموترش ۶۵۰۰ تومان، لیموشیرین ۴۰۰۰ تومان، موز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی ۵۰۰۰ تومان، پیاز ۲۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۳۰۰۰ تومان، کاهو پیچ ۳۰۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه ۱۲ هزار تومان و گوجه‌فرنگی معمولی ۵۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

    لازم به ذکر است قیمت‌های اعلامی تماما برای میوه ممتاز و درجه یک است.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *