×
×

استمرار روند کاهشی قیمت دام زنده در بازار/نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در فروشگاه‌ها به ۷۹ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 5830
  • ۱۵ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه روند کاهشی قیمت دام زنده و لاشه همچنان در بازار استمرار دارد، اظهار کرد: با توجه به ازدیاد عرضه دام سبک زنده در برابر تقاضا، قیمت هر کیلو دام نسبت […]

    استمرار روند کاهشی قیمت دام زنده در بازار/نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در فروشگاه‌ها به ۷۹ هزار تومان رسید
  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه روند کاهشی قیمت دام زنده و لاشه همچنان در بازار استمرار دارد، اظهار کرد: با توجه به ازدیاد عرضه دام سبک زنده در برابر تقاضا، قیمت هر کیلو دام نسبت به هفته گذشته یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داشته که این امر در افت قیمت گوشت گوسفندی در بازار تاثیر گذاشته است.

    وی افزود: آخرین رصد‌ها نشان می‌دهد که هر کیلوگرم لاشه گوسفندی با نرخ ۷۹ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود که این امر بیانگر خروج از بحران نوسان قیمت بازار است.

    پوریان با اشاره به اینکه انباشت دام سنگین در دامداری‌ها همچنان به قوت خود باقی است، بیان کرد: با توجه به انباشتگی گوساله با وزن بالای ۵۰۰ کیلوگرم و افت چشمگیر قیمت باید راهکاری اندیشیده شود تا دامداران متضرر نشوند.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش بالای ۲۰ هزار تومانی قیمت دام طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: اگرچه صادرات دام سبک ممکن است بازار داخل را دچار التهاباتی کند، اما در بخش سنگین به سبب فراوانی و انباشت دام در واحد‌ها تنها راه حل صادرات است چرا که با زایش‌های پاییز مجدد قیمت دام در پی ازدیاد عرضه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

     

    وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک با وزن پایین در میادین را ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و با وزن بالا ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو دام سنگین با وزن پایین ۴۰۰ کیلوگرم با نرخ ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و با وزن بالای ۴۰۰ کیلوگرم کمتر از ۲۵ هزارتومان در میدان عرضه می‌شود.

    پوریان با بیان اینکه عرضه دام نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط مساعد مرتع، میزان عرضه نسبت به سال قبل فزونی داشته که این امر بر کاهش قیمت در بازار تاثیر گذاشته است.

    این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت عرضه دام در ایام اربعین افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد بر نوسان قیمت دام در بازار تاثیر بگذارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام ، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *