×
×

افت ۴۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ به ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید

  • کد نوشته: 6524
  • ۲۵ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار […]

    افت ۴۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ به ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان است.

    وی افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر با تقاضا، قیمت مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۴۰۰ تومان کاهش یافته است.

     مرغ در شب یلدا گران می‌شود

    حجت قیمت مرغ در آستانه شب یلدا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آغاز خرید پشتیبانی امور دام و تعادل عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان برسد.

    عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از آغاز خرید تضمینی مرغ خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام بحث خرید تضمینی مرغ را در سایز خاص یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم آغاز کرده، در حالیکه این سایز شامل حال تمامی مرغداران نمی‌شود.

    وی ادامه داد: هم اکنون وزن مرغی که در سالن‌های مرغداری تجمیع پیدا کرده به ۳ کیلوگرم رسیده است و چنانچه پشتیبانی امور دام برای مدت زمان کوتاه اقدام به خرید کند، وضعیت کنونی بازار مرتفع خواهد شد.

    حجت با بیان اینکه خرید تضمینی مرغ تا حدودی بر تعادل قیمت در بازار تاثیر گذار خواهد بود، گفت: با توجه به نیاز پشتیبانی امور دام برای کنترل بازار شب عید پیش بینی شده که روزانه با خرید حداقل یک هزار تن مرغ، قیمت به تعادل برسد به طوریکه تولیدکنندگان انگیزه کافی برای ادامه تولید خواهند داشت.

    این مقام مسئول افزود: هم اکنون پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ منجمد را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از سطح بازار جمع آوری می‌کند، در حالیکه مرغداران انتظار دارند حداقل با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان از آن‌ها خریداری شود.

    وی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته طی هفته‌های اخیر، ورود دستگاه نظارتی موجب شد تا حدودی قیمت جوجه یکروزه در بازار کاهش یابد که با استمرار این روند پیش بینی می‌شود افت جوجه ریزی در ۱۰ روز ابتدای آذر جبران شود.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: بنابر آمار در ۱۰ روز ابتدای آذر ۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که با توجه به میانگین جوجه ریزی ماه‌های مهر و آبان جوجه ریزی حدود ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.

    کمبودی برای تامین مرغ شب عید نداریم

    به گفته حجت، طبق روال همه سال قیمت جوجه یکروزه در ابتدای دی به دنبال ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید با نوساناتی روبرو می‌شود که با تداوم نظارت دستگاه‌های مسئول کمبودی برای تامین مرغ شب عید نخواهیم داشت.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی بازار نهاده‌های دامی را مساعد ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۳۵۰ تومان، کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و ذرت در انبار‌های استانی یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است.

    حجت با اشاره به اینکه خبری از التهاب و تفاوت چشمگیر قیمت مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد نیست، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر، قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد تفاوت چشمگیری با نرخ مصوب ندارد که همین امر تا حدودی بر کاهش هزینه‌های تولید دامن زده است.

    وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، تصریح کرد: با استمرار افت قیمت جوجه، کمبودی در جوجه ریزی شب عید نداریم که بر کاهش عرضه و التهاب بازار اثر بگذارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *