×
×

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان شیلات ایران و و آژانس فدرال ماهیگیری روسیه

  • کد نوشته: 5706
  • ۶ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی – معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران – در حاشیه مراسم امضای این سند در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس همکاری مشترک با روسیه اظهار کرد: موافقتنامه همکاری شیلاتی ایران و روسیه در سال ۷۵ بین دو کشور امضا […]

  • به گزارش ایسنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی – معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران – در حاشیه مراسم امضای این سند در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس همکاری مشترک با روسیه اظهار کرد: موافقتنامه همکاری شیلاتی ایران و روسیه در سال ۷۵ بین دو کشور امضا شده و در سال ۷۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. طبق این موافقتنامه باید سالانه کمیسیون مشترک شیلاتی دو بار تشکیل جلسه دهند که از سال ۹۵ این جلسات به صورت منظم انجام شده و امسال جلسه دهم برگزار شد.

    وی افزود: هیأت روسی با تیم ایرانی جلسات مختلفی را داشتند و ظرفیتهای دو کشور را برای همکاری‌های مشترک با هم به اشتراک گذاشتند.

    خون‌میرزایی در رابطه مفاد تفاهمنامه خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه در زمینه فرصتهای همکاری شیلاتی در چارچوب موافقتنامه سال ۷۵ امضا شد که در آن به افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در دریای خزر و بررسی ذخایر عمیق منایع کمتر برداشت شده در دریای عمان در آبهای فراسرزمینی، اشاره شده است.

    وی افزود: دو طرف متعهد شدند موانع اجرایی موجود بر سر همکاری‌ها را بردارند و مواضع هم راستا برای کمیسیون کشورهای حاشیه دریای خزر را تبین کنند.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ممنوعیت برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر، تصریح کرد: با بررسی‌های سالانه انجام شده از وضعیت ذخایر ماهیان خاوریاری دریای خزر، دو کشور شرایط را نگران کننده تبیین کرده‌اند و موافقت کردیم تا ممنوعیت برداشت تجاری این ماهی از دریای خزر همچنان ادامه داشته باشد.

    وی با اشاره به جلسات بخش خصوصی با تیم روسیه اذعان کرد: بخش خصوصی ایران و تیم روسیه در جلساتی که در این سه روز داشتند به افزایش سطح مبادلات تجاری تاکید دارند و ما حداکثر نیاز دو کشور را برای این تبادلات تجاری فراهم خواهیم کرد.

    ایسنا

    سرویس خبری : بین الملل

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *