×
×

اولین روز مزرعه آنلاین در ایران برگزار شد+عکس

  • کد نوشته: 9452
  • ۲۲ شهریور ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • پس از سال‌های متمادی برگزاری روز مزرعه توسط شرکت دلتا پارس نهاده، امسال گرچه در شرایط کرونا‌، اما با احساس مسئولیت نسبت به صدها مشتری نهاده‌های کشاورزی، با حفظ فاصله اجتماعی به بهترین شکل ممکن در صفحه اینستاگرام شرکت برگزار گردید. گزارشی از روز مزرعه جمعی از بهره‌برداران کشاورزی سراسر ایران، مدیران شاخص، مهندسین و […]

    اولین روز مزرعه آنلاین در ایران برگزار شد+عکس
  • پس از سال‌های متمادی برگزاری روز مزرعه توسط شرکت دلتا پارس نهاده، امسال گرچه در شرایط کرونا‌، اما با احساس مسئولیت نسبت به صدها مشتری نهاده‌های کشاورزی، با حفظ فاصله اجتماعی به بهترین شکل ممکن در صفحه اینستاگرام شرکت برگزار گردید.

    گزارشی از روز مزرعه

    جمعی از بهره‌برداران کشاورزی سراسر ایران، مدیران شاخص، مهندسین و مروجین مرتبط، برای نخستین بار در روز ۱۹ شهریور ماه امسال به‌صورت آنلاین به‌عنوان مهمانان روز مزرعه، در جریان این مراسم قرار گرفتند.

    با توجه به این‌که تحریم‌ها رسیدن به شرایط مطلوب کشاورزی را دچار چالش کرده و علاوه بر آن، بیماری کرونا در ایران و جهان مسئله ساز شده است اما با وجود همه معضلات موجود ، شرکت دلتا پارس نهاده همانند ۱۰ سال گذشته با حضور فعال و اثرگذار در کشاورزی ایران و تأمین و توزیع بهترین نهاده‌ها، برای رسیدن کشاورز ایرانی به افزایش بهره‌وری در واحد سطح و تولید محصولات مطلوب مصرف بازار داخلی و همچنین صادرات، به دنبال تامین کنندگان و فروشندگان معتبر بین‌المللی است تا ارقام جدید مبتنی بر شرایط اقلیمی خاک، آب و بازار مصرف ایران را ارائه کند.

    دلتا پارس نهاده که کشاورزان ایرانی را لایق بهترین خدمات و شایسته استفاده از کیفی‌ترین نهاده‌ها می‌داند، نخستین شرکتی بود که با شعار همراه و همگام باهم در توسعه کشاورزی ایران و همراهی ده‌ها نفر از مهندسین، کارشناسان و پرسنل خود روز مزرعه را به‌صورت آنلاین برگزار کرد تا حتی‌المقدور زارعین و تولیدکنندگان سبزی و صیفی در جریان آخرین اطلاعات، برنامه‌ها و پیشرفت‌های حاصله قرار گیرند و با جدیدترین واریته‌های بذور ، میزان تولید و… آشنا شوند.

    در این مراسم با شکوه جمعی از مدیران ارشد حوزه کشاورزی از جمله آقای دکتر مبصر معاون تحقیقات، کنترل و گواهی بذر و تعدادی از کشاورزان نمونه و برتر ملی کشور و… حضور داشتند و پخش ویدئوها و کلیپ‌هایی از بذرهای منتخب و جدید، حاضرین را در جریان واریته‌های جدید قرار داد. در این رویداد فنی، کشاورزان سوالات زیادی در رابطه با قوه نامیه، مقاومت این بذور به کم آبی، مسائل کاشت، داشت و برداشت و میزان محصول در واحد سطح را مطرح کردند که تیم بذر دلتا پارس نهاده به همه سوالات پاسخ گفت و بهره‌برداران بیش از پیش با شرکت‌های جهانی و چند ملیتی تولیدکننده انواع بذور هیبرید همکار با دلتا پارس نهاده ازجمله Super Star Seeds و شرکت Caloro آشنا شدند.

    شرکت Caloro ارائه‌دهنده بذرهای گوجه فرنگی مکنزی، هندوانه آرلو، ملون آناناس هارمونی، ملون گالیا مارشال، گوجه پروسسینگ p261، گوجه اکسلا می‌باشد و شرکت Super Star Seeds بذوری مانند ملون گالیا فنسی، هندوانه گالا، کدو ریندالا، بادمجان گائل و خیار گلخانه ای کالیبر را عرضه می‌کند.

    جهت برگزاری مراسم نیز از آنجا که امکان مشاهده ارقام و محصولات به‌صورت حضوری در مزرعه امکان پذیر نبود ، به رسم گذشته، هدایا و نمونه محصولات را طی دو مرحله برای توزیع کنندگان به سراسر ایران ارسال نمودیم که مرحله اول شامل هندوانه‌ و ملون‌ها بود و مرحله دوم صیفی‌جات همچون گوجه، خیار گلخانه ای، بادمجان و کدو را تقدیم کردیم.

    خاطر نشان می‌شود با توجه به این‌که قبل از هر تصمیم‌گیری و اجرای عملیات کاشت، انتخاب آگاهانه بذر و نهاده‌های مرغوب پربازده حرف اول را می‌زند و از طرفی ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشور و نزدیک به ۱۸ هزار هکتار گلخانه‌های ایران معمولاً سالانه به زیرکشت انواع سبزی و صیفی می‌رود و از طرفی مردم ایران مصرف‌کننده انواع هندوانه، ملون و سبزی‌ها هستند ، ضرورت دارد در ازاء هزینه‌ها و منابعی که صرف می‌شود، کشاورزان با در اختیار گرفتن بهترین بذر و نهاده‌ها تولید بیشتر و بهتر داشته و در ایجاد اشتغال،  درآمد و همچنین خطوط تولید صادرات محور، فعال باشند.

     مدیران و برنامه‌ریزان شرکت دلتا پارس نهاده معتقدند ارتباط دو سویه کارشناسان شرکت و کشاورزان از طریق دریافت بروشورها و کاتالوگ‌ها ، راهنمایی و توصیه های فنی از طریق وب سایت، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی مربوط به شرکت، موجب دستیابی به عملکرد بهینه خواهد شد.

    خوشبختانه مهندسین محقق و مروج شرکت که نهاده‌ها را در مزراع تحقیقاتی ترویجی شرکت در استان‌ها به‌‌ویژه در مزارع تحقیقاتی ۲ هکتاری کرج تست می‌کنند همراه با کارشناسان مقیم هر استان آماده پاسخگویی به سوالات تخصصی کشاورزان استان و حمایت از آن‌ها هستند.

    به امید روزی که کشاورزی ایران بتواند علاوه بر تأمین نیاز جمعیت خود، تأمین‌کننده و صادرکننده انواع سبزی و صیفی به ۴۰۰ میلیون جمعیت کشورهای اطراف، حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه نیز باشد.

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *