×
×

ایران رتبه دوم تولید خاویار جهان را در اختیار دارد

  • کد نوشته: 8753
  • ۲۸ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در تولید خاویار رتبه دوم و در تولید گوشت رتبه سوم جهانی را داریم. خون میرزایی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: رتبه گذشته ایران در خاویار مربوط به صید این ماهی از […]

    ایران رتبه دوم تولید خاویار جهان را در اختیار دارد
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در تولید خاویار رتبه دوم و در تولید گوشت رتبه سوم جهانی را داریم.

    خون میرزایی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: رتبه گذشته ایران در خاویار مربوط به صید این ماهی از دریا بود، اما با ممنوع شدن صید ماهیان خاویاری در دریای خزر از ۱۰ سال پیش، در پرورش این ماهیان شانه به شانه کشور‌های دیگر حرکت کردیم و از آن‌ها سبقت گرفتیم.

    وی گفت: رتبه نخست تولید خاویار را چین به خود اختصاص داده و ایران در رتبه دوم است و در تولید گوشت نیز پس از ارمنستان در رتبه سوم قرار داریم و برنامه توسعه پرورش ماهیان خاویاری را برای رسیدن به جایگاه دوم در بخش تولید گوشت آغاز کرده ایم.

    خون میرزایی افزود: در استان مازندران زنجیره پرورش ماهیان خاویاری کامل شده و حلقه مهم این زنجیره، پایانه صادراتی است.

    وی گفت: با توجه به اینکه توجیه اقتصادی پرورش ماهیان خاویاری، منطقی و مناسب است لذا بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، واقع بینانه به این صنعت نگاه کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *