×
×

بازار گوشت اشباع شده است؛ کاهش نرخ دام زنده در بازار

  • کد نوشته: 8082
  • ۱۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ماه رمضان نوسانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دام‌ها و زایش‌های بالا، قیمت گوشت در ماه رمضان با ماه‌های اخیر تفاوتی نداشته است. او افزود: با توجه […]

    بازار گوشت اشباع شده است؛ کاهش نرخ دام زنده در بازار
  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ماه رمضان نوسانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دام‌ها و زایش‌های بالا، قیمت گوشت در ماه رمضان با ماه‌های اخیر تفاوتی نداشته است.

    او افزود: با توجه به فراوانی عرضه و نبود تقاضا، قیمت گوشت روند نزولی داشته است به طوری که با افت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومانی قیمت، هر کیلو گوشت در خرده فروشی‌ها به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

    پوریان از کاهش سن کشتار دام خبر داد و گفت: در گذشته حدود ۱۵۰۰ راس دام گوساله در تهران کشتار می‌شد، در حالی که هم اکنون حدود ۲۰۰ راس کشتار می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار گوشت اشباع شده است، بیان کرد: طی روز‌های اخیر قیمت دام سبک به ۳۸ هزار تومان و دام سنگین ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است.

    در تمامی واحد‌های پرواربندی با انباشت دام روبه‌رو هستیم

    او با اشاره به اینکه با انباشت دام در واحد‌های دامداری روبه‌رو هستیم، افزود: هم اکنون در تمامی واحد‌های پرواربندی سبک و سنگین با انباشت دام روبه‌رو هستیم، به همین خاطر به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اعلام کرده‌ایم که دامداران در شرایط حاد قرار دارند.

    پوریان ادامه داد: با توجه به ازدیاد عرضه دام و کاهش تقاضا از سوی پرمصرف‌ها، مشکلی در بخش دام و گوشت وجود ندارد.

    او با تاکید بر صادرات دام زنده برای کاهش بحران دامداران اظهار کرد: طبق اظهارات معاون امور تولیدات دامی با ازدیاد دام سبک و سنگین روبه‌رو هستیم که برای خروج از این بحران باید تدابیری اندیشیده شود.


    این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام سبک را ۴۲ هزار تومان و دام سنگین را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری، التهاب قیمتی در ماه رمضان نخواهیم داشت.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش مصرف گوشت در ماه رمضان خبر داد و گفت: طبق روال معمول مصرف گوشت در ماه رمضان کاهش و مرغ افزایش می‌یابد و امسال شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شده است.

    به گفته پوریان، با توجه به رشد فزاینده تولید بهاره و انباشت دام در واحد‌های دامداری انتظار می‌رود بخشی از مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر شود.

    این‌مقام مسئول با بیان اینکه ۶۵ میلیون راس دام در واحد‌های دامداری انباشت شده است، گفت: اگر یک میلیون راس دام به بازار‌های هدف صادر شود، التهابی در بازار داخل نخواهیم داشت.

    او با اشاره به اینکه مصرف گوشت کشور ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر انباشت دام در واحد‌های دامداری مشکلات متعددی را برای دامداران ایجاد کرده است، از این رو انتظار می‌رود تدابیری برای مازاد تولید به کار گرفته شود تا داستان مرغ و جوجه یکروزه تکرار نشود.

    پوریان در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد چشمگیر دام در دامداری‌ها، صادرات ۳ تا ۴ میلیون راس دام سنگین و ۲۰۰ هزار راس دام سبک نوسانی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *