×
×

بخشی از صیدترال بدون رعایت مقررات انجام می شود

  • کد نوشته: 8044
  • ۱۴ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید پرویز محبی نوذر با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما گفت: برای ترال‌های مجاز، همه کنترل‌های لازم را داریم اما مشکل ما با آن بخش‌هایی است که بدون مقررات، این کار را انجام می‌دهند. وی افزود: بخشی از […]

    بخشی از صیدترال بدون رعایت مقررات انجام می شود
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید پرویز محبی نوذر با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما گفت: برای ترال‌های مجاز، همه کنترل‌های لازم را داریم اما مشکل ما با آن بخش‌هایی است که بدون مقررات، این کار را انجام می‌دهند.

    وی افزود: بخشی از منابع دریا مانند میگو به لحاظ خصوصیت زیستی در کف دریا زندگی می‌کنند و برای صید آن‌ها حتما باید از کشتی‌های ترال استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: برای ترال‌های مجاز، همه کنترل‌های لازم را بر روی ابزار و شیوه‌های صید و موقعیت جغرافیایی فعالیت آن‌ها داریم، اما مشکل ما با آن بخش‌هایی است که بدون مقررات، این کار را انجام می‌دهند.

    * شناورهای صید غیرمجاز ترال ایرانی هستند

    آقای محبی نوذر با اشاره به اینکه همه این شناور‌های غیر مجاز، ایرانی هستند، گفت: بخشی از شناور‌های خارجی در صیدگاه‌های ما حضور دارند، اما روش آن ها، ترال نیست.

    وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت از منابع آبزیان بر اساس قوانین، متولی برخورد با صید‌های غیر مجاز است، افزود: متاسفانه توان نظارتی ما کافی نیست و نمی‌توانیم بر همه گسترده دریا نظارت کنیم.

    آقای مجتبی نوذر اضافه کرد: ورود دستگاه‌های قضایی برای برخورد با صیادی‌های غیر مجاز خبر خوبی است و از آن استقبال می‌کنیم و موجب کاهش صید‌های غیر مجاز می‌شود.

    وی با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات در حداقل هستیم، افزود: از کمک نهاد‌های دیگر در چارچوب قوانین استقبال می‌کنیم.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *