×
×

بزرگ‎ترین کارخانه تولید آب میوه طبیعی خاورمیانه افتتاح شد

  • کد نوشته: 2780
  • ۲۳ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • بزرگ‎ترین کارخانه تولید آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی خاورمیانه در شهرستان بستان آباد آذربایجان شرقی با مشارکت بانک صنعت و معدن افتتاح شد. به گزارش ایرانفودنیوز، «سید علی حسینی» – مدیر عامل کارخانه «پرشین نوش» در این خصوص اظهار کرد: ساخت این مجموعه از سال ۹۳ و از طریق سرمایه‎گذار خارجی در کیلومتر ۳۷ آزاد […]

  • بزرگ‎ترین کارخانه تولید آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی خاورمیانه در شهرستان بستان آباد آذربایجان شرقی با مشارکت بانک صنعت و معدن افتتاح شد.
    به گزارش ایرانفودنیوز، «سید علی حسینی» – مدیر عامل کارخانه «پرشین نوش» در این خصوص اظهار کرد: ساخت این مجموعه از سال ۹۳ و از طریق سرمایه‎گذار خارجی در کیلومتر ۳۷ آزاد راه تبریز-زنجان در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع آغاز شد، با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر این منطقه، امکان ساخت و ساز تنها در هفت ماه سال فراهم بود.
    وی از صرف یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این کارخانه خبر داد و گفت: احداث کارخانه پرشین نوش در اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۱۵‌ نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم برای ۱۲۰۰ نفر نقش داشته است.
    وی در ادامه تنوع محصول را از ویژگی‎های ممتاز این کارخانه دانست و بیان کرد: کارخانه پرشین نوش دارای خط‌های فرآوری تمامی میوه‎ها اعم از انواع مرکبات به ویژه لیموشیرین، سیب، انار، انواع توت‎ها، میوه‎های هسته کوچک مانند آلبالو و هسته بزرگ از قبیل هلو و زرد آلو است که بسیاری از آن‎ها مانند لیموشیرین، برای اولین بار در جهان، فرآوری می‎شوند.
    حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تولید ۱۰۰ میلیون لیتر آبمیوه، سه هزار و ۲۵۰ تن کنسانتره و استفاده نکردن از مواد نگهدارنده نیز از دیگر دیگر اقدامات و ویژگی‎های منحصر این کارخانه بوده که آن را در خاورمیانه بی‎همتا کرده است.
    “مهرداد رشتچیان”، سرمایه گذار و مدیر کارخانه پرشین نوش نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این کارخانه در جهان منحصر به فرد است و ما امکانی در این مجموعه فراهم کردیم که بتوانیم تمامی محصلات باغی و زراعی را در آن فرآوری کنیم. هنگام خرید این خط از فروشندگان آلمانی، آن‌ها در تعجب بودند که چگونه ممکن است کشوری تمامی میوه‌های چهار فصل را در خود داشته باشد.
    وی در ادامه با تقدیر ویژه از برخی مسئولان در یاری رسانی برای اجرای این پروژه اظهار کرد: امیدواریم تمامی مدیران به سرمایه گذاران کمک کنند، چرا که سرمایه گذاران می‌توانستند سرمایه خود را در بانک‌ها پس‌انداز کرده و سود بگیرند، اما نگاه، نگاه صنعتی و کمک به پیشرفت و اشتغال‌زایی است.
    وی در پایان با تاکید بر ضرورت ادامه همراهی بانک صنعت و معدن، اجرای یک پروژه بهداشتی و دارویی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان را از برنامه‌های آتی‌اش دانست.
    گفتنی است، کارخانه پرشین نوش به عنوان بزرگ‎ترین کارخانه تولید آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی خاورمیانه، دوازدهم تیر ماه ۹۷ با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بستان آباد و دیگر مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *