×
×

تأمین بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی

  • کد نوشته: 478947
  • ۷ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری، بیش از ۴ میلیون تن محصولات راهبردی کشاورزی از طریق خریدهای داخلی و واردات خارجی، تأمین و برای قرار گرفتن در چرخه‌ی مصرف داخل کشور به مبادی مصرف و […]

    تأمین  بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری، بیش از ۴ میلیون تن محصولات راهبردی کشاورزی از طریق خریدهای داخلی و واردات خارجی، تأمین و برای قرار گرفتن در چرخه‌ی مصرف داخل کشور به مبادی مصرف و مراکز ذخیره‌سازی این کالاها ارسال شده است.

    این گزارش می‌افزاید، این محصولات شامل گندم، برنج، روغن خام و دانه‌های روغنی است که بر اساس نیاز کشور و پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برای خرید تضمینی آن از کشاورزان کشور و واردات آن‌ها از کشورهای صادرکننده اقدام شده است.

    بر اساس این گزارش، خرید تضمینی گندم در کشور از چهارم فروردین‌ماه امسال در کشور آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه، بیش از دو میلیون تن از این کالای استراتژیک از گندمکاران کشور خریداری شده تا در کنار تأمین آن از طریق واردات، ذخایر این محصول راهبردی در شرایط اطمینان‌بخش قرار گیرد.

    این گزارش حاکی است، همزمان با خرید تضمینی گندم، نسبت به خرید دانه‌ی روغنی کلزا نیز در کشور اقدام شده و طی دو ماه اخیر، ۷۵ هزار تن از این کالای استراتژیک از کلزاکاران کشور خریداری و برای استحصال روغن به کارخانجات روغن‌کشی ارسال شده است.

    بر اساس این گزارش، در دو ماه گذشته، میزان تأمین روغن خام از طریق منابع خارجی به ۱۷۳ هزار تن رسیده است، ضمن اینکه در همین مدت، واردات ۶۹ هزار تن انواع برنج خارجی به کشور نیز محقق شده است.

    با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میزان ذخایر استراتژیک محصولات راهبردی کشاورزی کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته و موجودی این کالاها در مراکز و تأسیسات نگهداری آن‌ها در موقعیت مطمئن قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *