×
×

تب خرید آجیل در آستانه شب یلدا فروکش کرد/رد پای تاجران افغانستانی در افزایش قیمت خشکبار

  • کد نوشته: 3917
  • ۲۶ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروش، در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تقاضا در بازار داخلی نسبت به سال گذشته، کمتر شده است. احمدی، با اشاره به اینکه امسال قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب […]

  • مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروش، در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تقاضا در بازار داخلی نسبت به سال گذشته، کمتر شده است.

    احمدی، با اشاره به اینکه امسال قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا نسبت به پارسال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است افزود: کمبود تولید و عرضه و دلالی تاجران افغانستانی عوامل اصلی این نوسانات است.

    رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروش، گفت: آجیل شب یلدا با پوست کیلویی بین ۶٠ تا ٨٠ هزار تومان و  با مغز بین ٨٠ تا ١٠٠ هزارتومان در عمده فروشی ها عرضه می شود.

    وی،  با اشاره به اینکه قیمت مصوبی در پسته نداریم تصریح کرد: بازرسان در حال رسیدگی به تخلفات رسیدگی هستند.

    رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان درپایان با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز در بازار آجیل گفت: بسیاری از آجیل های ما صادراتی و وارداتی هستند و نرخ ارز هم بر این امر تاثیرگذار است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *