×
×

تسکین درد‌های مفصلی به کمک زردچوبه و زنجبیل

  • کد نوشته: 475807
  • ۲۴ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سایت تبیان، با وجود اینکه درد‌های مفصلی در نتیجه عوامل متعددی بروز می‌کنند اما اصلی‌ترین منشأ این قبیل درد‌ها مشکلات مربوط به ساییدگی مفصل است. به عنوان مثال آرتریت، که بر اثر تورم و حساس شدگی در یک یا چند مفصل ایجاد می‌شود. همچنین باید افزود که این نوع […]

    تسکین درد‌های مفصلی به کمک زردچوبه و زنجبیل
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سایت تبیان، با وجود اینکه درد‌های مفصلی در نتیجه عوامل متعددی بروز می‌کنند اما اصلی‌ترین منشأ این قبیل درد‌ها مشکلات مربوط به ساییدگی مفصل است. به عنوان مثال آرتریت، که بر اثر تورم و حساس شدگی در یک یا چند مفصل ایجاد می‌شود. همچنین باید افزود که این نوع بیماری‌های معمولاً مزمن هستند. در نتیجه، بهتر است علاوه بر دنبال کردن درمان‌های پزشکی، با مراقبت بیشتر و بهبود بهداشت زندگی‌تان به تسکین هر چه بیشتر این درد‌های مزمن کمک کنید. در همین راستا می‌توانید با روش‌های ساده و طبیعی گام مؤثری در مقابله با درد‌های مفصلی بردارید. این روش‌های طبیعی برای مقابله با ورم مفاصل مؤثر هستند. زردچوبه و زنجبیل دو ماده کاملاً طبیعی و مفید هستند که می‌توانند به عنوان مکمل درمان‌های پزشکی به شما کمک کنند تا درد‌های مفاصل‌تان تسکین پیدا کند. این دو ادویه پرطرفدار که در آشپزی کاربرد زیادی دارند به عنوان مرهم برای کاهش التهاب و تسکین درد نیز مؤثر هستند. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم.

    چرا زنجبیل به تسکین درد‌های مفصلی کمک می‌کند؟
    زمانی‌که درد‌های مفصلی شروع می‌شوند بیمار با مشکلاتی مانند خشکی مفاصل، التهاب، ورم، بی‌حسی و درد‌هایی که شب‌ها تشدید می‌شوند، مواجه می‌شوند. از همین علائم و در واقع از شروع درد‌های مفصلی می‌توان فهمید که کار سلول‌های سازنده اجزای غضروف متوقف شده است.

    ترکیب اصلی زردچوبه «کورکومین» است که بخصوص در کشور‌های آسیایی، استفاده گسترده‌ای در تسکین و درمان بیماری‌های مربوط به التهاب دارد. این ادویه همچنین در تسکین و درمان تورم ناشی از ضربه، دندان درد، کبودی و البته درد‌های مفصلی کاربرد زیادی دارد
    نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گاه کلاژن یا پروتئوگلیکان‌ها از بین ‌می‌روند. این مشکلات نیز به التهاب مفاصل منجر می‌شوند. در نتیجه غضروف نرم شده و مقاومت خود را از دست می‌دهد و نازک‌تر می‌شود. این بدین معنی است که استخوان دیگر محافظت قبل را ندارد. با این حال باید به یاد داشته باشید که در آرتروز، علاوه بر از بین رفتن غضروف، التهاب غشای سینوویال یا همان غشای زلاله‌ای نیز به وجود می‌آید. غضای سینوویال از استخوان‌ها محافظت می‌کنند و از بین رفتن آن باعث ایجاد اصطکاک در عضلات پیرامون و ضعیف شدن مفاصل می‌شود. در نتیجه نه تنها درد‌های شدیدی بروز می‌کنند بلکه بیمار تحرک عادی خود را از دست می‌دهد و به نوعی در انجام برخی کار‌ها ناتوان می‌شود.
    خوشبختانه زنجبیل حاوی ترکیبی به نام جینجرول و شوگاول است که نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند نوعی اولئورزین طبیعی و بسیار مؤثر بوده که در درمان التهاب بسیار مؤثر هستند. این ترکیبات به نوبه خود مواد شیمیایی که باعث درد در فرآیند‌های آرتریت یا روماتیسم می‌شوند را کاهش می‌دهند.
    زنجبیل شهرت زیادی دارد و اثری مشابه با ایبوبروفن ایجاد می‌کند اما نمی‌توان آن را جایگزین این مسکن قوی کرد. با این حال شما می‌توانید از زنجبیل برای تسکین درد‌های مفصلی‌تان استفاده کنید.

    زردچوبه چگونه به تسکین درد‌های مفصلی کمک می‌کند؟
    ترکیب اصلی زردچوبه «کورکومین» است که بخصوص در کشور‌های آسیایی، استفاده گسترده‌ای در تسکین و درمان بیماری‌های مربوط به التهاب دارد. این ادویه همچنین در تسکین و درمان تورم ناشی از ضربه، دندان درد، کبودی و البته درد‌های مفصلی کاربرد زیادی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه گرانادا انجام شده نشان می‌دهد که تأثیر ضدالتهابی زردچوبه در قدرت آن در کاهش انتشار واسطه‌های التهابی نهفته است. مسأله‌ای که به نوبه خود تولید کورتیزول در غدد فوق کلیوی را تحریک می‌کند.

    استفاده از زردچوبه و زنجبیل برای تسکین درد‌های مفصلی
    مواد لازم:
    زردچوبه: ۵ گرم
    ریشه زنجبیل تازه: ۵ گرم
    دارچین: ۱ چوب ۵ گرمی
    آب: ۱ لیتر
    عسل: ۱ قاشق غذاخوری معادل ۲۵ گرم

    روش تهیه:
    کار سختی نیست. کافیست در گام اول یک لیتر آب را بجوشانید.
    سپس زمانی که به جوش آمد، زنجبیل، دارچین و زردچوبه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بجوشد.در این صورت ترکیبات فعال مواد در آب آزاد می‌شود.
    بعد از نیم ساعت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.
    محلول را صاف کنید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید تا شیرین شود.
    نوشیدنی‌تان را در یک شیشه تیره رنگ بریزید. نیازی نیست که آنرا داخل یخچال نگهداری کنید. می‌توانید آن را در محلی به دور از نور خورشید و در دمای محیط نگهداری کنید.

    روش مصرف
    توصیه می‌شود که صبح خود را با نوشیدنی مخصوص‌تان آغاز کنید. به این ترتیب که فنجان اول را صبح و به صورت ناشتا میل کنید. وعده‌های بعدی را ۲۰ دقیقه بعد از صرف غذا بنوشید. می‌توانید تأثیر این نوشیدنی را در وضعیت مفاصل‌تان ارزیابی کنید. معمولاً این نوشیدنی عوارض جانبی ندارد و به واسطه ترکیباتی که دارد یک درمان فوق‌العاده برای کاهش التهاب و درد محسوب می‌شود.
    این نوشیدنی علاوه بر زنجبیل و زردچوبه حاوی دو ترکیب مؤثر دیگر یعنی دارچین و عسل نیز می‌باشد که هر دو برای تسکین درد‌های مفصلی مناسب هستند. شما می‌توانید از این نوشیدنی به طور روزانه استفاده کنید. اگر در مصرف آن شک دارید از پزشک معالج خود مشورت بگیرید. یادتان باشد که این نوشیدنی و هیچ نوشیدنی و درمان طبیعی دیگری نمی‌تواند جایگزین درمان دارویی تجویز شده توسط پزشک باشد. شما می‌توانید از این روش‌های طبیعی در کنار درمان اصلی خود و به عنوان مکمل استفاده کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *