×
×

تشکیل ستاد مبارزه با احتکار کالا؛ مردم احتکار را گزارش دهند

  • کد نوشته: 9065
  • ۳۰ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور، شورای نظارت بر بازار متشکل از سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، سازمان‌های صمت، اصناف، دادستانی‌ها و اتحادیه‌ها تشکیل شده است و تمرکز این […]

    تشکیل ستاد مبارزه با احتکار کالا؛ مردم احتکار را گزارش دهند
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور، شورای نظارت بر بازار متشکل از سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، سازمان‌های صمت، اصناف، دادستانی‌ها و اتحادیه‌ها تشکیل شده است و تمرکز این شورا کنترل، نظارت و برخورد با احتکار است.

    او افزود: در این روز‌ها برخی اقدام به احتکار کالا‌های اساسی می‌کنند که مردم در صورت مشاهده احتکار کالا از طریق سامانه ۱۲۴ می توانند موضوع را اطلاع دهند.

    سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: شورای نظارت در تمام استان‌ها تشکیل شده است و ۵ قلم کالای اساسی در اولویت ترخیص قرار دارند.

    کلامی افزود: بانک مرکزی متعهد شده است که ارز لازم برای ترخیص این کالا‌ها را به قیمت روز تامین کند.

    ترخیص بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در ۴ ماهه نخست سال

    او بیان کرد: ۲۰ قلم کالای اساسی نیز به میزان ۶ میلیون و ۷۰۰ تن در ۴ ماهه نخست ترخیص شده است که البته اولویت ویژه با ترخیص مواد اولیه است.

    سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اظهار کرد: سازمان میادین، فروشگاه‌ها و کسبه، کار توزیع کالا‌ها را برعهده دارند.



    در ادامه تابش مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: ستاد مبارزه با احتکار کالا در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تشکیل و اعضای آن مشخص شده است.

    او افزود: اهداف ستاد مبارزه با احتکار کالا مشخص و اقلام کالا‌هایی که مشمول احتکار می‌شوند به استان‌ها و تمام رسانه ها اعلام می‌شود.

    تابش در پایان تصریح کرد: مردم به عنوان بازرس می‌توانند گزارش‌های احتکار را از طریق سامانه ۱۲۴ و بخش شکایت‌های اپلیکیشن قیمت اعلام کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *