×
×

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون قوطی تن‌ماهی در بندر کنارک

  • کد نوشته: 480644
  • ۸ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، عبدالغفور حوت در بازدید از کارخانه تولید قوطی تن ماهی کنارک افزود: تولیدات کارخانه قوطی سازی کنارک توانسته زنجیرهٔ تولید را از لحاظ بسته بندی، نگهداری و فراوری آبزیان تکمیل کند. فرماندار در ادامه گفت: در این بندر ۶۹ واحد کارخانه ای […]

    تولید سالانه ۱۰۰ میلیون قوطی تن‌ماهی در بندر کنارک
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، عبدالغفور حوت در بازدید از کارخانه تولید قوطی تن ماهی کنارک افزود: تولیدات کارخانه قوطی سازی کنارک توانسته زنجیرهٔ تولید را از لحاظ بسته بندی، نگهداری و فراوری آبزیان تکمیل کند.

    فرماندار در ادامه گفت: در این بندر ۶۹ واحد کارخانه ای تولیدی وجود دارد که ۷۰درصد آنها در حوزه صنعت شیلات ،در زمینه کنسروسازی، فرآوری وبسته بندی آبزیان، پودرماهی، یخ‌سازی،  لنج سازی‌و…فعالیتِ مستمر دارند.

    وی افزود: بندر کنارک بزرگترین بندر صیادی ایران وسیستان وبلوچستان است، که ازحیث تامین مواد اولیه کارخانه های کنسرو سازی(تن ماهیام) سیستان و بلوچستان خودکفا است.

    وی‌گفت: فاصله صید از دریای کنارک  تا فرآوری درکارخانه حدود دوکیلومتر است که بخاطر فاصله کوتاه صید تا فرآوری، هزینه حمل صید برای  سرمایه‌گذاران و کارخانه های‌کنسرو سازی روکاهش و تولید و فرآوری محصولات آبزیان رو در کارخانه‌ های تولیدی افزایش داده است که در نهایت باعث  کیفیت در صنایع کنسرو ساز وتن ماهیان شده است.

    فرماندار کنارک با بیان اینکه همراهی مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند و مجموعه دولت در کنار مردم در حل مشکلات تلاش می کند، خاطرنشان کرد: شغل اصلی مردم این شهرستان صیادی است بطوریکه هم‌اینک حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر در حوزه صید و صیادی و صنایع وابسته ماهی و میگو فعال هستند.

    وی تصریح کرد: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه سواحل مکران بویژه کنارک دارد و نمونه آن ساخت اسکله‌ها و حمایت از تولید و اشتغال است.

    حوت ادامه داد: شهرک صنعتی کنارک با ۱۰ واحد فعال تولید کنسروماهی، وجود ۷۲ کارگاه و تولیدی مختلف که ۵۲ واحد آن فعال است و ۱۸ واحد تولیدی در دست احداث، از بهترین و فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی استان و در رتبه دوم قرار دارد.

    وی به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی کنارک اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های کاری در فرمانداری رفع مشکلات و برداشتن موانع تولید و حمایت ویژه از سرمایه گذاران است و در این راستا هماهنگی و همدلی خوبی بین مردم و مسوولان وجود دارد.

    نجفی مدیر کارخانه ساحل صید کنارک نیز بیان کرد: دراین کارخانه ۴۵۰نفر نیروی بومی (آقا و خانم) مشغول به کار هستند،‌که در یک  شیفت کاری  هر روز ۵۰هزارتن  اونواع تن ماهی ومیگوکه  شامل ۶میلیون و پانصد هزار  قوطی  میشود،فرآوری و بسته بندی میشود.

    وی افزود: کارخانه ساحل صید کنارک، علاوه بر تامین نیاز استان وکشور در زمینه تن‌ِ ماهی و فرآوردهای کنسروی، به بیش از ۱۰ کشور محصول صادر میشود.

    مدیر کارخانه ساحل صیدکنارک افزود: کنترل کیفیت محصولات تولیدیِ  کارخانه،  در آزمایشگاه  بصورت لحظه ای،براساس آخرین استاندارهای بهداشتی ارزیابی و آزمایش میشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *