×
×

تولید ماهانه ۷۰۰۰ تُن گوشت مرغ در لرستان

  • کد نوشته: 481267
  • ۲ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، صادق اسدالهی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴۲ مرغداری در لرستان وجود دارد که ظرفیت جوجه‌ریزی این واحدها حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده و میزان جوجه‌ریزی سالانه نیز ۴۸ تا ۵۰ میلیون قطعه است. وی ادامه داد: میزان […]

    تولید ماهانه ۷۰۰۰ تُن گوشت مرغ در لرستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، صادق اسدالهی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴۲ مرغداری در لرستان وجود دارد که ظرفیت جوجه‌ریزی این واحدها حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده و میزان جوجه‌ریزی سالانه نیز ۴۸ تا ۵۰ میلیون قطعه است.

    وی ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی استان در ماه حدود ۳.۵ میلیون قطعه است که از این میزان به طور میانگین حدود ۷۰۰۰ تن برداشت گوشت مرغ را داریم.

    اسدالهی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی نیاز استان به گوشت مرغ حدود ۳۵۰۰  تا ۴۰۰۰ تن است، عنوان کرد: اگر مصرف را ۴۰۰۰ تن در نظر بگیریم حدود ۳۰۰۰ تن مازاد داریم که گاهاً به استان‌های همجوار، تهران و قم ارسال می‌شود.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در برنامه‌ها داریم که به بازار تهران ورود کنیم تا بتوانیم بخشی از مرغ مازادی که در استان داریم با حجم بیشتری به این بازار ارسال کنیم و با این کار بین تولید و مصرف در استان توازن ایجاد می‌شود.

    وی بیان کرد: از ۶۴۲ واحد مرغداری استان تقریباً ۱۸ واحد تا ۵۰۰۰ قطعه ظرفیت دارند و ۵۶ واحد بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار قطعه، ۹۹ واحد بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار قطعه، ۲۳۵ واحد بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار قطعه، ۱۳۷ واحد بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار قطعه، ۷۷ واحد بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار قطعه، ۱۷ واحد از ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه و سه واحد بالای ۱۰۰ هزار قطعه ظرفیت جوجه‌ریزی دارند.

    اسدالهی ادامه داد: حدود ۳.۵ درصد واحدهای مرغ‌داری ما بالای ۵۰ هزار قطعه ظرفیت و تقریباً ۹۶.۵ درصد واحدها زیر ۵۰ هزار قطعه ظرفیت دارند و این جزء ضعف‌هایی است که باعث شده در حال حاضر میزان هزینه‌ای که برای تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ در استان می‌شود بالا باشد. این امر در شرایط کنونی که مردمی‌سازی نهاده‌های مصرفی در مرغداری‌ها شامل ذرت و کنجاله سویا آزاد شده مقداری سیستم مرغداری ما را دچار چالش می‌کند.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ما در حال حاضر حدود ۳.۵ درصد جوجه‌ریزی کشور را به خودمان اختصاص دادیم و در این زمینه جایگاه نهم تولید را داریم و بعد از استان‌های شمالی، خوزستان، کردستان و فارس جزو استان‌های پیشرو در صنعت طیور هستیم.

    وی افزود: ارزش صنعت مرغ‌داری در استان ما بالغ‌بر ۴۴۰۰ میلیارد تومان با فهرست بهای جدید بوده و حدود ۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

    اسدالهی ادامه داد: در کنار این صنعت صنایع جانبی وابسته در بحث طیور مانند کشتارگاه‌ها، کارخانه‌های خوراک و تولیدکننده لوازم طیور را داریم که بخش قابل توجهی از این زنجیره  در داخل استان فعال هستند و حجم قابل توجهی سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده و اشتغال ایجاد کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *