×
×

ثبات قیمت طلای سرخ در بازار/دخالت‌های نابه جا در بازار بر گرانی دامن می‌زند

  • کد نوشته: 4375
  • ۱۱ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ثبات نسبی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون، قیمت زعفران در بازار نوسانی نداشته است که کشاورزان با این امر مشکلی ندارند. وی افزود: با عرضه مجدد […]

  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ثبات نسبی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون، قیمت زعفران در بازار نوسانی نداشته است که کشاورزان با این امر مشکلی ندارند.

    وی افزود: با عرضه مجدد زعفران در بورس کالا و روند دلال بازی، قیمت زعفران با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود که این امر به نفع آینده بازار این محصول استراتژیک نیست.

    حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه منافع حاصل از گرانی زعفران به جیب کشاورزان نمی‌رود و تنها عده‌ای دلال و واسطه در این میان منتفع می‌شوند که این امر به زیان تولید ملی تمام می‌شود.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه عرضه زعفران در بورس کالا هزینه‌های متعددی در بردارد، بیان کرد: براساس شنیده ها، سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان زعفران از کشاورزان خریداری شد که ۱۲ درصد این مبلغ تحت عنوان هزینه انبارداری از بین رفت.

    وی ادامه داد: در ابتدای فصل برداشت، دلالان هر کیلو گل تازه زعفران را با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری کردند که امر بدان معناست که دلالان برای خرید هر کیلو زعفران رقمی معادل ۶ تا ۷ میلیون تومان پرداخت کردند که با عرضه محصول در بورس کالا سود‌های بادآورده‌ای نصیب دلالان می‌شود.

    عضو شورای ملی در پایان تصریح کرد: اگر دخالت‌های نابه جا در بازار زعفران صورت‌نگیرد، قیمت‌های کنونی در بازار استمرار خواهد یافت و در غیر این صورت گرانی دامن گیر بازار می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *