×
×

ثبات نرخ تخم مرغ در بازار/ آنفلوانزا حاد پرندگان کماکان در واحدهای مرغداری وجود دارد

  • کد نوشته: 2456
  • ۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۳۰۰ و شانه ای کمتر از ۱۲ هزار تومان است. وی با اشاره به اینکه ۲ هزار تن تخم […]

  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۳۰۰ و شانه ای کمتر از ۱۲ هزار تومان است.

    وی با اشاره به اینکه ۲ هزار تن تخم مرغ وارداتی در انبارها موجود است، افزود: با توجه به بهبود شرایط تولید، یک ماهی است که واردات تخم مرغ متوقف شده است.

    نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: نوسان شدید قیمت نهاده ها در ماه های گذشته به شدت هزینه های تولید را افزایش داده است که با این وجود اگر هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شود، سودی برای مرغدار ندارد.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار نرخ هر کیلو ذرت تحویل مرغدار هزار و ۲۴۰ و سویا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون نرخ هر کیلو دان مرغ تخم گذار نسبت به شش ماه گذشته حداقل ۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت نهاده ها، فروش هر کیلو تخم مرغ کمتر از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان صرفه اقتصادی ندارد و در آینده کاهش جوجه ریزی ناشی از ترس مرغداران را به همراه خواهد داشت.

    نبی پور با اشاره به اینکه آنفلوانزا حاد پرندگان کمابیش در واحدهای مرغداری بومی و صنعتی وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون نگران شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان همانند سال های گذشته در واحدهای مرغداری هستیم، چراکه کشور ما در جریان مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد و این امر خطر بالقوه ای است که همواره تولیدکنندگان را تهدید می کند؛ بنابراین منتظر اجرای برنامه های سازمان دامپزشکی هستیم.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *