×
×

حجم تجارت ایران و عراق تا ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید

  • کد نوشته: 4508
  • ۱۹ فروردین ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش تجاری ایران و عراق که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: طی سال‌های اخیر همکاری اقتصادی دو کشور روند روبه رشدی داشته بطوریکه حجم معاملات در مجموع به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. وی ادامه داد: […]

    حجم تجارت ایران و عراق تا ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش تجاری ایران و عراق که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: طی سال‌های اخیر همکاری اقتصادی دو کشور روند روبه رشدی داشته بطوریکه حجم معاملات در مجموع به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

    وی ادامه داد: راهبرد ما در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، رسیدن به عدد ۲۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ است که تحقق این مهم، نقش بسزایی در توسعه کمی و کیفی روابط و ارتقای شاخص‌های اقتصادی مناسبات دو کشور دارد. در حال حاضر محصولات پلیمری و فرآورده‌های نفتی و کالا‌های تولیدی و برق و گاز مهمترین کالای صادراتی ایران به عراق است.

    خلیج فارس را به سوریه وصل خواهیم کرد

    معاون اول رییس جمهور  تاکید کردخلیج فارس را از عراق به سوریه و مدیترانه از طریق ریلی و جاده ای وصل خواهیم کرد.

    جهانگیری افزود: فشار‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا برای ایجاد محدودیت در مناسبات دولت و مردم ایران و دولت و مردم عراق، بر خلاف منافع دو کشور است. ایران و عراق تصمیم گرفته اند در این منطقه پرآشوب و پرمنازعه، روابطی دوستانه، مستحکم و مبتنی بر منافع مشترک داشته باشند. خوشبختانه همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

    وی تصریح کرد: ایران، عراق جدید را پُلی برای همکاری و شراکت همه کشور‌هایی می‌داند که به استقلال و حاکمیت ملی این کشور پایبند هستند و به خواست و رأی ملت عراق احترام می‌گذارد. در این مسیر برای سرعت بخشیدن به توسعه عراق آماده همکاری دوجانبه و چندجانبه منطبق با سیاست‌های دولت عراق هستیم.

    جهانگیری ادامه داد: عراق برای عبور از چالش‌های پیش رو و پیگیری روند سیاسی مبتنی بر مردم سالاری و استقرار و ثبات سیاسی وارد مرحله بازسازی خود شده است و ایران، کشور عراق را کشوری ثروتمند و برخوردار از اهمیت جغرافیایی و کشوری دوست برای خود می‌داند.

    معاون اول رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه حضور فعالان اقتصادی در کشور در این همایش نشان داد که این فعالان خواهان توسعه همکاری بین دو کشور هستند و از این امر خرسندم.

    جهانگیری بیان کرد: خرسندم که کشور همسایه عراق از نبرد با داعش سربلند بیرون آمده و کشور ما آمادگی همه جانبه همکاری با این کشور است که امیدواریم زیر ساخت های آن  هم مرتفع شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *