×
×

برای حفظ سلامت قلب روزی چقدر لبنیات بخوریم؟

  • کد نوشته: 3182
  • ۲۶ شهریور ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مطالعه ای که در مقیاس بزرگ انجام شده است عادات رژیم غذایی بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور در پنج قاره را بررسی کرده و دریافته است که مصرف لبنیات پر چرب با خطر پایین تر مرگ و بیماری های قلبی عروقی همراه است. طبق تحقیقات […]

  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مطالعه ای که در مقیاس بزرگ انجام شده است عادات رژیم غذایی بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور در پنج قاره را بررسی کرده و دریافته است که مصرف لبنیات پر چرب با خطر پایین تر مرگ و بیماری های قلبی عروقی همراه است.

    طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دکتر مهشید دهقان- از دانشگاه مک مستر در انتاریو، کانادا – و همکارانش، در افرادی که به طور منظم لبنیات پر چرب مصرف می کردند، خطر مرگ و میر و مسائل قلبی عروقی کاهش یافته بود.

    آیا دستورالعمل های تغذیه ای باید تغییر کند؟

    اگر چه این یک مطالعه مشاهده ای است که می تواند علت را تایید نکند، اما نتایج نشان می دهند که برخی از چربی های اشباع شده در لبنیات پر چرب می توانند به سلامت قلب و عروق کمک کنند، و همچنین برخی از ویتامین ها و کلسیم را به بدن برسانند.

    آیا این بدان معناست که دستورالعمل های تغذیه ای فعلی باید تغییر کنند؟ جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد اما، همان طور که محققان خود نتیجه گرفتند، مصرف محصولات لبنی نباید متوقف شود و حتی در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط نیز باید افراد به خوردن لبنیات تشویق شوند.

    وزارت کشاورزی ایالات متحده و انجمن قلب آمریکا (AHA) هر دو توصیه می کنند که مصرف لبنیات در بزرگسالان کمتر از سه وعده در روز نباشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *