×
×

خرید تضمینی ۹۵ میلیارد تومان برگ سبز چای در چین اول بهاره/ پرداخت ۴.۵ میلیارد تومان به کشاورزان

  • کد نوشته: 2550
  • ۲۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس در مورد آخرین برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور اظهار داشت: چین اول بهاره برگ سبز چای تمام شده و حدود ۳۸ هزار تن برگ سبز برداشت کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود، از این مقدار حدود ۷۵۰۰ تن چای خشک تولید شود. وی با اشاره […]

  • محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس در مورد آخرین برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور اظهار داشت: چین اول بهاره برگ سبز چای تمام شده و حدود ۳۸ هزار تن برگ سبز برداشت کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود، از این مقدار حدود ۷۵۰۰ تن چای خشک تولید شود.

    وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل نداشتن تراکم برداشت برگ سبز چای کیفیت چای تولیدی بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای ابتدای سال دوره برداشت برگ سبز طولانی‌تر شد و کارخانجات هم زودتر از موعد سال قبل کار خود را‌ آغاز کردند که همین مسئله سبب شد، تا ظرفیت کارخانجات بالا برود و به جای آنکه روزانه ۳۵۰۰ تن برگ تحویل کارخانجات شود، این رقم تا ۳ هزار تن رسید.

    ۴.۵ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شد

    رئیس سازمان چای در مورد ارزش برگ سبز خریداری شده گفت:‌۹۵ میلیارد تومان برگ سبز خریداری شده که با توجه به قراردادی که با کارخانجات داریم ۳۰ روز پس از برداشت و تحویل برگ محاسبات آن آغاز می‌شود و تا کنون ۴.۵ میلیارد تومان به حساب چای‌کاران واریز شده است.

    روزبهان با اشاره به افزایش ۴ درصدی قیمت برگ سبز چای در سال ۹۷، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم برگ درجه سبز درجه یک چای ۲۷ هزار و ۲۹۲ ریال و برگ درجه دو ۱۵ هزار و ۲۸۳ ریال خریداری شده است.

    کاهش ۲ درصدی برداشت برگ سبز چای

    وی در مورد آخرین وضعیت برداشت هم گفت:‌ پیش‌بینی ما این است که تا کنون ۲ درصد کاهش برداشت داشته‌ایم و احتمال آنکه با توجه به یخ‌زدگی برخی باغات این میزان کاهش برداشت در چین بعدی بیشتر شود وجود دارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *