×
×

رئیس انجمن زیستی ایران:سهم ایران از محصولات تراریخته واردات است

  • کد نوشته: 2763
  • ۲۰ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، تولید محصولات تراریخته را در کشور ضروری دانست و گفت: سالانه ۵ میلیون دلار محصول تراریخته وارد کشور می شود. بهزادقره یاضی در کنگره بین المللی جنبه های نوین زیست شناسی کاربردی که به مدت ۲روز در دانشگاه خوارزمی کرج در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایران سهمی در تولید […]

  • رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، تولید محصولات تراریخته را در کشور ضروری دانست و گفت: سالانه ۵ میلیون دلار محصول تراریخته وارد کشور می شود.

    بهزادقره یاضی در کنگره بین المللی جنبه های نوین زیست شناسی کاربردی که به مدت ۲روز در دانشگاه خوارزمی کرج در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایران سهمی در تولید محصولات تراریخته ندارد این درحالی است که فروش بذر تراریخته در دنیا به حدود ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.
    وی گفت: آمارها نشان می دهد که استفاده از محصولات تراریخته در جهان در حال افزایش است و کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکای شمالی و جنوبی این محصولات را کشت و از همه مهم تر آنها مصرف می کنند.
    وی ادامه داد: تنوع زیستی با محصولات تراریخته افزایش و ارقام متنوعی بدین وسیله می توان تولید کرد، این در حالی است که کشت محصولات تراریخته و غیر تراریخته را می توان همزمان با هم داشت.
    رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران با اشاره به اینکه کاهش مصرف سموم از جمله مزایای محصولات تراریخته است، خاطرنشان کرد: کم خاک ورزی و بدون شخم و تاثیر مثبت بر کاهش گازهای گلخانه ای از دیگر مزایای این محصولات است.
    وی با بیان اینکه نیاز است در خصوص محصولات تراریخته تولید داخلی داشته باشیم، گفت: اکنون ۸۰ درصد پنبه و ۷۷ درصد سطح زیر کشت سویای جهان به شکل تراریخته است.
    قره یاضی افزود: بر اساس آمارها ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن در ایران تولید می کنیم و از سال ۲۰۲۰ ایران ملزم به پرداخت جرایم کلان در این زمینه خواهیم بود و نیاز است در این خصوص فکری اساسی شود.
    وی ادامه داد: این در حالی است که تولید محصولات تراریخته می تواند کاهش تولید گازکربنیک را در کشور به همراه داشته باشد.
    رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از برخی رسانه ها در خصوص بد جلوه دادن محصولات تراریخته و شایعه سازی، اظهار داشت: جعل هایی در خصوص محصولات تراریخته در برخی سایت های خبری دیده می شود و در نهایت می گویند که هدف شان ایجاد وحشت در بین مردم است، این در حالی است که اگر حتی یک نفر محصولات تراریخته را مصرف و بر اثر مصرف این محصولات دچار آلرژی شد را معرفی کنند.
    قره یاضی گفت: برخی رسانه ها بیان می کنند که دشمن برای ضربه زدن به ما این محصولات را تولید می کند این در حالی است که آمریکا بزرگترین تولید کننده و اروپا بزرگترین مصرف کننده محصولات تراریخته است .
    وی ادامه داد: همانگونه که امروز برخی مطرح می کنند که واکسینه کار دشمن است و نباید انجام نداد همین توطئه ها را نیز علیه محصولات تراریخته انجام می دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *