×
×

رشد ۴۰ درصدی صادرات زعفران در سال جاری/حداقل و حداکثر نرخ طلای سرخ اعلام شد

  • کد نوشته: 3592
  • ۲۱ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا اواسط آذر ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه زعفران زیر زمین است و محصولی نیست که روی زمین یا درخت باشد، از این رو تاپایان […]

  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا اواسط آذر ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه زعفران زیر زمین است و محصولی نیست که روی زمین یا درخت باشد، از این رو تاپایان فصل برداشت امکان پیش بینی میزان تولید وجود ندارد.

    به گفته وی با وجود افزایش سطح زیر کشت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل، پیش بینی می شود که میزان تولید حداقل همانند سال قبل باشد.

    میری درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس آمار شش ماهه گمرک، ۱۰۵ تن زعفران با ارزش بالغ بر ۱۴۵ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

    بیشتر بخوانید: قیمت طلای سرخ تابع نرخ خرید گل زعفران از کشاورزان است/پیش بینی صادرات ۲۰۰ تن زعفران تا پایان سال

    این مقام مسئول آینده صادرات زعفران را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز پیش بینی می شود که رشد صادرات تا پایان سال به ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

    وی با اشاره به چالش های پیش روی صادرات بیان کرد: هم اکنون موضوع پیمان سپاری ارزی مشکلاتی ایجاد کرده است به طوریکه هیچ صادرکننده ای حاضر نیست با کارت خود اقدام به صادرات کند.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: پیمان سپاری ارزی موجب شده تا زعفران توسط افراد غیر حرفه ای که قصد پولشویی یا واردات را دارند، از کشور خارج شود که این امر اختلالات قیمتی در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

    میری در پایان حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ را ۶ میلیون و حداکثر ۱۲ میلیون تومان اعلام کردو افزود: تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *