×
×

«زعفران مصنوعی» بازار زعفران جهان را کساد کرد

  • کد نوشته: 3453
  • ۵ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌المللی خبرگزاری فارس، دیجیتال ژورنال گزارش داد: افزایش تقاضای زعفران در بازار جهانی اخیراً با عرضه زعفران مصنوعی تحت تأثیر قرار گرفته است. زعفران مصنوعی با قیمتی به مراتب پایین‌تر از زعفران طبیعی در حال حاضر به بازار عرضه شده و رشد تقاضا زعفران را تحت تأثیر قرار داده است. زعفران […]

  • به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌المللی خبرگزاری فارس، دیجیتال ژورنال گزارش داد: افزایش تقاضای زعفران در بازار جهانی اخیراً با عرضه زعفران مصنوعی تحت تأثیر قرار گرفته است. زعفران مصنوعی با قیمتی به مراتب پایین‌تر از زعفران طبیعی در حال حاضر به بازار عرضه شده و رشد تقاضا زعفران را تحت تأثیر قرار داده است.

    زعفران یکی از اصلی‌ترین محصولات گیاهی در جهان محسوب شده و تقاضای آن هم در بازارهای کشورهای توسعه‌یافته و هم در بازارهای کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.

    مؤسسه فیوچرمارکت‌ اینسایتس با بررسی بازار کشورهایی نظیر آمریکا، چین، ایران، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۶۰ میلیون دلار زعفران در جهان مصرف شده است.

    در گزارش این مؤسسه آمده است که انتظار می‌رود تقاضای زعفران در این کشورها سالانه ۵.۳ درصد افزایش یافته و تا سال ۲۰۲۶ به ۶۱۷ میلیون دلار در سال برسد.

    مؤسسه فیوچرمارکت‌ اینسایتس در گزارش خود با بررسی بازار زعفران جهان بین سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ می‌گوید: افزایش تقاضا برای زعفران طبیعی پیشران مصرف این گیاه در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته خواهد بود. اصلی‌ترین نکته اشاره شده در این گزارش این است که تقاضای زعفران طبیعی بیش از زعفران مصنوعی رشد خواهد کرد.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *