×
×

زیان پرورش دهندگان قارچ‌ ادامه‌دار شد / پیش بینی صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق

  • کد نوشته: 6403
  • ۱۲ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • محمد حسن افشار رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و گرایش بیشتر به مصرف قارچ به سبب کم شدن سبزی، قیمت تا حدودی در بازار افزایش یافته است. او متوسط قیمت هر کیلو قارچ […]

    زیان پرورش دهندگان قارچ‌ ادامه‌دار شد / پیش بینی صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق
  • محمد حسن افشار رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و گرایش بیشتر به مصرف قارچ به سبب کم شدن سبزی، قیمت تا حدودی در بازار افزایش یافته است.

    او متوسط قیمت هر کیلو قارچ درجه یک را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: انجمن هر کیلو قارچ درجه دو را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و درجه سه را ۷ تا ۸ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

    رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: بنابر آخرین برآورد‌ها از قیمت تمام شده در سال گذشته نرخ هر کیلو قارچ درجه یک با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده درب مزرعه ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است در حالی که در ۸ ماه ابتدای سال متوسط دریافتی قارچ‌داران ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که این امر نشان می‌دهد که قارچ داران به طور مداوم در حال زیان هستند.

    افشار تولید روزانه قارچ در کشور را ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله در فصل سرما به سبب کاهش تولید سبزی و ازدیاد مصرف قارچ،  تولید این محصول افزایش می‌یابد.

    رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی مجموع صادرات  قارچ در ۶ ماه نخست سال را ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با باز شدن مرز عراق در چند روز گذشته و رفع موانع صادراتی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال مجموع صادرات قارچ به بازار‌های هدف به ۲۰ هزار تن برسد.

    او ادامه داد: در شرایط کنونی صادرات طبق روال به کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال  انجام  است، اما به بازار روسیه توفیقی نداشتیم این در حالی است که به سبب مشکلات روابط اروپا و روسیه در خصوص اکراین می‌توانستیم حضور جدی در این بازار داشته باشیم.



    رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به باز شدن مرز عراق در چند روز گذشته پیش بینی می‌شود که صادرات روزانه به  این کشور به ۲۰ تن برسد که امیدواریم  همانند گذشته مشکلاتی در خصوص  صادرات اتفاق نیافتد چرا که این امر تأثیر سوئی بر روند صادرات و رونق بازار داخل دارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *