×
×

سورتینگ فله‌ای پرتقال!

  • کد نوشته: 4232
  • ۸ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • سید جعفر حسینی ولشکلایی، یک سورتینگدار مازندرانی درگفت وگو با ایسنا تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور اسپانیا چیزی به نام انبارداری وجود ندارد؛ رقم‌هایی کاشته می‌شود که به صورت فصلی می‌رسد و مرکبات در تمام سال وجود دارد. وی، به بی‌ثبات بودن بازار و بی‌تدبیری برای بهبود بخشیدن این صنعت بزرگ در ایران […]

  • سید جعفر حسینی ولشکلایی، یک سورتینگدار مازندرانی درگفت وگو با ایسنا تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور اسپانیا چیزی به نام انبارداری وجود ندارد؛ رقم‌هایی کاشته می‌شود که به صورت فصلی می‌رسد و مرکبات در تمام سال وجود دارد.

    وی، به بی‌ثبات بودن بازار و بی‌تدبیری برای بهبود بخشیدن این صنعت بزرگ در ایران را از مهم‌ترین چالش‌های صنعت سورتینگداری دانست و گفت: مشکلاتی از قبیل حمل و نقل، پشتیبانی نکردن در صادرات، هزینه‌های زیاد و ثبات نداشتن بازار و متحمل شدن ضررهای هنگفت متأسفانه باعث دلسردی سورتینگداران شده است.

    حسینی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ هزار تن بار نارنگی و پرتقال‌های مختلف در مازندران چیده می‌شود، عنوان کرد: سال‌هایی که صادارت نمی‌شود بارهای مرکبات در داخل کشور به استان‌های کرمان، کرمانشاه، تبریز و ارومیه ارسال می‌شود اما امسال حدوداً ۱۵۰۰ تن بار به گرجستان، باکو، روسیه، عراق و ارمنستان صادر شد.

    وی با ذکر مراحل سورتینگ داری شامل خرید، چیدن، شستشو و تمیز کاری، واکس، سایز بندی، بسته بندی و بازاریابی تصریح کرد: هیچ ضمانتی برای تلخ شدن میوه‌های سورتینگ به واسطه سرمازدگی وجود ندارد و همین امر ضررهای بسیاری به قشر سورتینگ‌داران می‌زند.

    این سورتینگدار با اشاره به اینکه اگر بتوان پرتقالی را کاشت که بخشی در تابستان و بخشی در زمستان برداشت شود، کار تولید مرکبات در حالت سکون نمی‌ماند، ادامه داد: این امر علاوه بر اینکه باعث اشتغال بیشتر و درآمدزایی خواهد شد از ورود پرتقال‌های خارجی در تابستان جلوگیری خواهد کرد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *