×
×

صادرات دام به بیش از ۱۰۰ هزار راس رسید

  • کد نوشته: 480647
  • ۸ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افشین صدردادرس گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۱۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف صادر شده و همچنان صادرات در حال انجام است. به گفته او، هم اکنون دامداران با مشکل انباشتگی بره های نر در واحدها روبرو هستند […]

    صادرات دام به بیش از ۱۰۰ هزار راس رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افشین صدردادرس گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۱۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف صادر شده و همچنان صادرات در حال انجام است.

    به گفته او، هم اکنون دامداران با مشکل انباشتگی بره های نر در واحدها روبرو هستند و شرایط بازار تا حدودی برای میش و بز بهتر است.

    صدردادرس قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۷۵ هزار تومان و میش ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بازار گوشت رابطه منطقی با دام‌ زنده ندارد و به عبارت دیگر یک سری فاکتورها تعیین کننده قیمت گوشت در بازار هستند، براین اساس گرانی گوشت هیچ ارتباطی به صادرات ندارد.

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قاچاق دام موضوع جدیدی نیست، از دیرباز کماکان وجود داشته است و از سوی دیگر  صادرات هم به کندی در حال انجام است؛ لذا این عوامل تاثیری بر قیمت دام زنده نداشتند به طوریکه قیمت هر کیلو دام در مقایسه با اسفند اختلاف ۳ تا ۴ هزار تومانی داشته است.

    او نسبت به کشتار دام های مولد و با وزن‌ پایین هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی کشتار دام های ماده و همچنین دام های با وزن پایین در حال انجام است که این موضوع زنگ خطری برای تولید محسوب می شود؛ بنابراین از مسئولان ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که به فکر تولیدکننده باشند.

    این مقام مسئول گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت در سردخانه ها از مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می رود که اقدام به توزیع ذخایر کند تا التهابات بازار گوشت فروکش کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *