×
×

صادرات دام به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شد

  • کد نوشته: 476945
  • ۱۵ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • افشین صدر دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف صادرات دام زنده خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار رأس دام قرار بود از منطقه فسای استان فارس به هرمزگان برود و از آنجا به خارج از کشور صادر شود که جلوی آن را گرفتند. وی اضافه کرد: در این زمینه تماس‌هایی که با سازمان دامپزشکی […]

    صادرات دام به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شد
  • افشین صدر دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف صادرات دام زنده خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار رأس دام قرار بود از منطقه فسای استان فارس به هرمزگان برود و از آنجا به خارج از کشور صادر شود که جلوی آن را گرفتند.

    وی اضافه کرد: در این زمینه تماس‌هایی که با سازمان دامپزشکی کشور و شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم و پیگیری‌هایی انجام دادیم که در نهایت آنها به ما اعلام کردند که دستور آمده جلوی صادرات را بگیریم.

    دادرس درباره دلیل این توقف صادرات عنوان کرد: گفته می شود به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار چنین اتفاقی افتاده است. 

    دادرس افزود: در حالیکه قیمت  دام زنده طی حدود ۴۵ روز گذشته ۳ تا ۴ تومان افزایش داشته اما توزیع کنندگان گوشت در بازار مدعی شده اند که در این مدت قیمت گوشت روزانه ۳۰۰۰ هزار تومان بالا رفته است.  

    این فعال صنفی ادامه داد: به وضوح می توان دید که افزایش قیمت گوشت ربطی به صادرات ندارد و مربوط به کسانی است که بازار عرضه  گوشت را در اختیار دارند.

    وی با بیان اینکه اواسط آبان ماه مجوز صادرات ۳۵۰ هزار رأس دام از کشور صادر شد، گفت: در کل ۲۰۰۰ رأس دام به کشور عراق صادر شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *