×
×

صادرات دام زنده ادامه دارد

  • کد نوشته: 477044
  • ۲۲ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، حسین دماوندی نژاد امروز در در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: ممنوعیتی برای صادرات دام نداریم برحسب ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی قرار است موانع صادراتی رفع شود، برنامه های تنظیم شده همانند […]

    صادرات دام زنده ادامه دارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، حسین دماوندی نژاد امروز در در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: ممنوعیتی برای صادرات دام نداریم برحسب ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی قرار است موانع صادراتی رفع شود، برنامه های تنظیم شده همانند سابق ادامه  می‌یابد و به ازای صادرات اگر نیازی کشور داشته باشد آن را تامین خواهیم کرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای دام سنگین صادرات ۵۰ هزار راس گوساله نر پروار شده در دستور کار قرار گرفت تاکنون دام سبک حدود ۲ هزار راس صادر شده است این عدد در کلان ظرفیت های ما رقم ناچیزی است. 

    دماوندی نژاد با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای صادرات نداریم، افزود: مکانیزم های قرنطینه شدن این دام ها در حال انجام است و صادر می شود. 

    وی درباره جو باقیمانده در گمرک چابهار گفت: مشکل جو حل شد از آن ۱۰ درصدی که باقیمانده بود حمل شد.

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اصلا موصوع فساد پذیری نبود ما نهاده هایی که وارد کشور می کنیم تلاش می کنیم با حداکثر دقت و کاهش زمان کالا را به مناطق مورد نیاز حمل کنند حال فضای انباری یا به دست تولیدکنندگان انتقال یابد. 

    وی ادامه داد:‌ فسادی نداشته است بخشی از این نهاده سبز شده بود اما نباید در محل نگهداری چنین موضوعی رخ می داد. 

    دماوندی نژاد افزود: اصلی ترین بندر ما بندر امام خمینی (ره ) است و همه شرایط فراهم است و نهاده ها  در شرایط استاندارد در سیلوها قرار می گیرد اما در شرایط اسلکه چابهار در آن مقطع محدودیت وجود داشت و باید تشریفات قانونی صورت می گرفت و به دلیل بارش فصلی این اتفاق رخ داد. 

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اما اکنون این ۱۵ هزارتن نهاده جو به انبارها حمل شد و اکنون در شرایط استاندارد نگهداری می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *