×
×

صادرات دام کشور باید از طریق مرزهای رسمی استان کرمانشاه انجام شود

  • کد نوشته: 475247
  • ۳ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا؛ «عبدالرضا مصری» روز دوشنبه در دیدار و گفت و گو با نمایندگان و اعضا اتحادیه صادرات دام استان کرمانشاه که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه جدید دولت صادرات دام کشور فقط باید از طریق یک گمرک انجام شود که استان کرمانشاه با توجه […]

    صادرات دام کشور باید از طریق مرزهای رسمی استان کرمانشاه انجام شود
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا؛ «عبدالرضا مصری» روز دوشنبه در دیدار و گفت و گو با نمایندگان و اعضا اتحادیه صادرات دام استان کرمانشاه که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه جدید دولت صادرات دام کشور فقط باید از طریق یک گمرک انجام شود که استان کرمانشاه با توجه به توان و سابقه‌ای که دارد می‌تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از دکتر «محمد رشیدی» برای پیگیری مسایل و مشکلات استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی ادامه داد: اگر صادرات دام کشور از استان کرمانشاه انجام شود علاوه بر مزایایی که برای کشاورزان و دامداران خواهد داشت منجر به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان هم خواهد شد.

    وی وزیر جدید کشاورزی را شخصی جوان و خوش‌فکر دانست و گفت: ایشان بر خلاف وزرای قبلی به بخش خصوصی اعتقاد کامل دارد و با در نظر گرفتن همه جوانب و شنیدن همه نظرات برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند و یک طرفه حکم صادر نمی‌کند.

    مصری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات صادرکنندگان، واردکنندگان، کشاورزان و دامداران مربوط به تفاوت قیمت نرخ ارز است افزود: به زودی این مشکل بزرگ در کشور حل خواهد شد و ارز با قیمت‌های مختلف برداشته می‌شود و ملاک و معیار رقابت توانمندی و شایستگی افراد قرار می‌گیرد.

    «محمد رشیدی» دیگر نماینده کرمانشاه در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی که مقدمات انتخاب کرمانشاه به عنوان استان صادر کننده دام در کشور را فراهم کردند هم در این جلسه گفت: این اقدام می‌تواند خیر و برکت زیادی را نه تنها برای استان کرمانشاه که برای منطقه غرب کشور فراهم کند و بخشی از کمبودها را جبران نماید.

    وی با اشاره به اینکه امروز ظرفیت بسیار خوبی برای استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است گفت: مدیران و وزرای جدید از جنس خدمت، سلامت، صداقت و مردمی هستند که امیدواریم برای همه مردم خصوصا کشاورزان زحمت کش منشا خیر و تحول باشد.

    کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

    به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

    این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

    در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

    در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

    در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

    استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *