×
×

عرضه بیش از ۱۹۰ هزار تن گوشت انواع طیور در اردیبهشت ماه

  • کد نوشته: 479270
  • ۲ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ هزار و ۲۸۵ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، براساس اعلام مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های […]

    عرضه بیش از ۱۹۰ هزار تن گوشت انواع طیور در اردیبهشت ماه
  • انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ هزار و ۲۸۵ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، براساس اعلام مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد که وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ هزار و ۲۸۵ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

    بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۸۴ هزار و ۷۸۰ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲۲۶۵ تن، بلدرچین با ۱۵۶ تن و سایر انواع طیور با ۳۰۸۴ تن، به‌ترتیب ۱.۲ درصد، ۰.۱ درصد و ۱.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۱۹ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۹درصد، بوقلمون ۲۶ درصد، بلدرچین ۳ درصد و برای سایر انواع طیور ۴۴ درصد افزایش داشته است.

    همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (فروردین) در حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *