×
×

عملکرد بخش زنبورداری پایین است/تاثیر زنبور در تولید ۸۰ میلیون تن محصول زراعی

  • کد نوشته: 7014
  • ۴ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سالن تلاش برگزار شد، اظهار کرد:  زنبور عسل از مؤثرترین […]

    عملکرد بخش زنبورداری پایین است/تاثیر زنبور در تولید ۸۰ میلیون تن محصول زراعی
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سالن تلاش برگزار شد، اظهار کرد:  زنبور عسل از مؤثرترین حشرات در بخش کشاورزی است و گام اول ما این است که از این حشره به خوبی محافظت کنیم که هم برای طبیعت و هم برای ما مفید است.

    وی افزود: اگر می‌خواهیم زنبوردار هم درآمد خوبی داشته باشد باید این صنعت توسعه پیدا کند اما در حال حاضر نباید به عدد اقتصادی این صنعت توجه کنیم و آنچه باعث تغییر کند، ایده است.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با خصوصی‌سازی اذعان کرد: کار باید به دست بخش خصوصی و ذینفعان واگذار شود اما باید نحوه کار اقتصادی این تشکل ها تغییر کند.

    وی افزود: عملکرد بخش زنبورداری پایین است و راه برون‌رفت، افزایش بهره‌وری است که کمترین هزینه و بیشترین بازده را دارد.

    کشاورز تأکید کرد: زنبور عسل در ابتدا برای کشور تولید به همراه دارد که این تولید هم در زمینه باغبانی و هم زراعت بوده و باعث ایجاد ارزش افزوده در سطح ملی می شود، ۲۵ تا ۴۰ درصد، عملکرد محصولاتی مانند کلزا و گل آفتابگردان را افزایش می‌دهد.

    وی افزود: ۶۰ تا ۷۰ هزار تن دانه کلزای کشور وابسته به کندوها است، بنابراین زنبورداران باید حضور بیشتری در مراتع داشته باشند و کشاورزان را قانع کنند که حضور زنبور در اطراف‌شان به نفع آنها است.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ۸۰ میلیون تن محصول زراعی در کشور تولید می‌شود که زنبور عسل در آن تأثیر مستقیم دارد.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *