×
×

فاصله ۲۰۰ کیلوگرمی سرانه مصرف شیر در ایران با مصرف مطلوب!

  • کد نوشته: 6601
  • ۳ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حسین چمنی در نشست خبری انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: تولید سالانه محصولات لبنی در کشور حدود ۸ میلیون تن است که ۵ درصد مصرف گوساله، ۵ درصد ضایعات و ۱۰ درصد آن را نیز صادرات تشکیل می‌دهد. بنابراین با توجه به جمعیت، مصرف سرانه لبنیات حدود […]

    فاصله ۲۰۰ کیلوگرمی سرانه مصرف شیر در ایران با مصرف مطلوب!
  • حسین چمنی در نشست خبری انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: تولید سالانه محصولات لبنی در کشور حدود ۸ میلیون تن است که ۵ درصد مصرف گوساله، ۵ درصد ضایعات و ۱۰ درصد آن را نیز صادرات تشکیل می‌دهد. بنابراین با توجه به جمعیت، مصرف سرانه لبنیات حدود ۸۰ کیلوگرم است که با مصرف سرانه مطلوب که حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم تعریف شده است، فاصله وحشتناکی دارد.

    جدیدترین وضعیت توزیع شیر در مدارس

    در ادامه این نشست رضا باکری – دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران – با بیان اینکه به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم برای توزیع شیر در مدارس در چند سال گذشته این طرح اجرا نشد، اظهار کرد: امسال با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس هشت استان کمتر برخوردار در نظر گرفته که توزیع آن در برخی مدارس آغاز شده است.

    به گفته وی، مقرر شده در سال جاری ۲۱۵ میلیون پاکت شیر استریل طی سال تحصیلی در مدارس هشت استان کمتر برخوردار توزیع شود.

    ۲ میلیون اشتغال در زنجیره لبنیات

    باکری همچنین در ادامه با بیان اینکه مجموعاً ۱۲۰ هزار اشتغال مستقیم و ۴۸۰ هزار اشتغال غیرمستقیم در بخش صنایع لبنی وجود دارد، گفت که در کل زنجیره تولید محصولات لبنی از نهاده‌های دامی تا توزیع حدود دو میلیون نفر مشغول به کار هستند.

    به گفته دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران تعداد واحدهای فعال در بخش صنایع لبنی قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۱۳۳۸ واحد بود اما در حال حاضر ۴۰۰ واحد فعال که دائم مشغول به کار هستند در این صنعت وجود دارد. بسیاری از واحدهای تعطیل شده فقط شیر یارانه‌ای تولید می‌کردند که بعد از اجرای این قانون و قطع یارانه شیر دیگر نتوانستند کار خود را ادامه دهند.

    ایسنا

    سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *