×
×

فواید خاصی که با مصرف ۶ سبزی دریافت می‌کنید

  • کد نوشته: 6694
  • ۱۰ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،با فواید خاص چند سبزی مفید آشنا شوید: مقابله با استرس با سیب‌زمینی: محققان دانشگاه پوردوی ایندیانا می‌گویند خوردن یک سیب‌زمینی متوسط در روز (همراه با پوست)، به‌ویژه در زمستان می‌تواند با افسردگی زمستانی مقابله کند و فرد را در تمام طول این فصل،تا ۴۲ […]

    فواید خاصی که با مصرف ۶ سبزی دریافت می‌کنید
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،با فواید خاص چند سبزی مفید آشنا شوید:

    مقابله با استرس با سیب‌زمینی:

    محققان دانشگاه پوردوی ایندیانا می‌گویند خوردن یک سیب‌زمینی متوسط در روز (همراه با پوست)، به‌ویژه در زمستان می‌تواند با افسردگی زمستانی مقابله کند و فرد را در تمام طول این فصل،تا ۴۲ درصد آرام‌تر و شادتر نگه دارد. دلیلش این است که پوست سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم است و این ماده معدنی، مرکز اضطراب در مغز را آرام می‌کند.

    تسکین درد با کلم قرمز:

    کلم قرمز حاوی ۳۶ ترکیب ضد التهابی و ضد درد است. دانشمندان دانشگاه کانکتیکت می‌گویند اضافه کردن یک فنجان از این سبزی رنگین به رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند باعث شود تا ۷۲ ساعت درد کمتری احساس کنید.مصرف این سبزی همچنین، خطر ابتلا به درد را در آینده تا ۴۵درصدکاهش می‌دهد.

    شادی بیشتر با کدو تنبل:

    گنجاندن کدو تنبل در رژیم غذایی به میزان دو فنجان در هفته، می‌تواند سطح شادی شما را تا ۴۵‌درصد افزایش دهد. به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ترکیبات موجود در کدوتنبل، توانایی مغز را در تولید هورمون‌های دوپامین و سروتونین که تقویت‌کننده روحیه هستند، افزایش می‌دهد.

    افزایش تمرکز با تربچه:

    وقتی نمی‌توانید روی کاری متمرکز بمانید گاز زدن به دو تربچه ترد، می‌تواند توجه و تمرکزتان را تا ۴۰ درصد و به مدت ۶۰ دقیقه افزایش دهد.

    محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند طعم تند این سبزی، تشکیل امواج مغزی بتا را که انرژی‌دهنده و تقویت‌کننده تمرکز هستند تحریک می‌کند.

    کاهش اندازه دور کمر با شلغم:

    به گفته محققان دانشگاه ییل، ترکیبات موجود در شلغم (ایندول‌ها)، ژن‌های سوزاننده چربی را در داخل سلول‌های ماهیچه‌ای فعال می‌کنند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شوند.شلغم همچنین با تحریک کلیه‌ها به دفع مایعات اضافی شکم، به کاهش اندازه دور کمر کمک می‌کند.

    افزایش انرژی با گل‌کلم:

    اگر معمولا احساس خستگی می‌کنید گنجاندن گل‌کلم را در رژیم غذایی‌تان در نظر داشته باشید. براساس تحقیقات دانشمندان انگلیسی، گل‌کلم حاوی گروه نادری از مواد مغذی به نام گلوکوزینات‌هاست. این ترکیبات، تولید یک ماده شیمیایی انرژی‌زا در مغز به نام استیل‌کولین را افزایش می‌دهند.

    سلامت نیوز

    سرویس خبری : علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *