×
×

قاچاق دام به عراق در حال انجام است

  • کد نوشته: 476586
  • ۲۳ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان صادرات دام در حدی نیست که بتواند بر بازار داخل اثر گذار باشد. هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بره نر با نرخ ۱۲۰ هزار تومان و بره ماده ۱۱۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده […]

    قاچاق دام به عراق در حال انجام است
  • علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان صادرات دام در حدی نیست که بتواند بر بازار داخل اثر گذار باشد. هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بره نر با نرخ ۱۲۰ هزار تومان و بره ماده ۱۱۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می شود.

    او قیمت کنونی هر کیلو بره ماده را ۴۵ هزار تومان و بره نر ۵۵ هزار تومان در میادین اعلام کرد.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به آنکه مجوز صادرات دام در حد مقادیری تنها به اتحادیه عشایر داده شده است؛ بنابراین وقوع بارندگی و اختلالات حمل و نقل منجر به نوسانات قیمت و التهاب در بازار می‌شود.

    او گفت: بنابر آمار و اطلاعات رسیده به ما، با توجه به نوسانات ارز و صرفه اقتصادی فروش دام آن سوی مرزها، مقادیری محدود دام از سمت پیرانشهر به کشور عراق قاچاق می‌شود که با وقوع بارش و برف و مسدود شدن راه‌ها این امر‌مختل می‌شود.

    ملکی ادامه داد: با توجه به فراوانی و قیمت مناسب مرغ منجمد و گرم در بازار، مردم پروتئین مورد نیاز را از این بخش تامین می‌کنند، به همین خاطر تقاضای چندانی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد.

    ملکی قیمت گوشت را تابع مکانیزم عرضه و تقاضا اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر تقاضا طبق روال معمول است و تنها در ابتدای ماه کمی افزایش می‌یابد؛ چرا که خریداران مسائلی همچون گرانی را مطرح می‌کنند. با توجه به شرایط معیشتی مردم، سرانه مصرف گوشت قرمز نسبت به سنوات قبل کاهش یافته و خانوارها بیشتر به مصرف مرغ و تخم مرغ گرایش پیدا کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *