×
×

قزاقستان ۳۰ کارخانه جدید فرآوری محصولات کشاورزی احداث می‌کند

  • کد نوشته: 2107
  • ۲۷ آبان ، ۱۳۹۶
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «کایرات آیگول اف» معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در دیدار نخست وزیر این کشور با تجار محصولات کشاورزی و معاونان فرمانداران مناطق جنوبی این کشور در منطقه «تاراز»، گفت: ۱۷ کارخانه موجود نوسازی و ۳۰ کارخانه جدید برای فرآوری محصولات کشاورزی در این کشور احداث می‌شود.  آیگول اف با […]

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «کایرات آیگول اف» معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در دیدار نخست وزیر این کشور با تجار محصولات کشاورزی و معاونان فرمانداران مناطق جنوبی این کشور در منطقه «تاراز»، گفت: ۱۷ کارخانه موجود نوسازی و ۳۰ کارخانه جدید برای فرآوری محصولات کشاورزی در این کشور احداث می‌شود.

     آیگول اف با اشاره به انجام اقدامات مربوطه در سراسر کشور با هدف تقویت کشاورزی این کشور گفت: وزارت مذکور دستور کاری را در این زمینه تهیه کرده که در تاریخ ۱۴ نوامبر سال جاری از سوی دولت تأیید شده است.

    وی افزود: نوسازی ۱۷ کارخانه موجود و احداث ۳۰ کارخانه جدید و شرکت‌های فرآوری در مناطق «ژامبل»، «قیزیل اوردا»، «آلماتی» و استان «قزاقستان جنوبی» پیش‌بینی شده است.

    این مقام قزاقی تصریح کرد: ایجاد کارخانه‌های پردازش محصولات لبنی، شکر، گوشت، میوه و سبزیجات، دانه های روغنی، پشم، سیب زمینی و فرآوری گندم شامل این برنامه هستند.

    وی با اشاره به پویایی مثبت روند توسعه حوزه کشاورزی در سراسر این کشور و افزایش ۲.۱ درصدی آن گفت: تنوع کشت مواد کشاورزی طی سال جاری امکان افزایش کشت محصولات لازم به حجم ۱.۳ میلیون هکتار را فراهم کرده است.

    معاون وزارت کشاورزی قزاقستان افزود: طی این مدت ۷۴۵ شرکت تعاونی ایجاد شده که بیش از ۵۶ هزار واحد انحصاری و مزارع کوچک دهقانی را در بر می گیرند.

    آیگول اف گفت: این هم در حالی است که بنابه برنامه از قبل تهیه شده تنها ایجاد ۳۲۶ شرکت در این حوزه پیش بینی شده بود.

    این مقام وزارت کشاورزی قزاقی در ادامه با بیان این که رشد محصولات دامداری در تمامی مناطق جنوبی مشاهده می شود نقش شرکت های تعاونی در افزایش آن را چشمگیر دانست.

    وی افزود: تا کنون توسط این شرکت ها ۱۰ هزار تن گوشت، ۳۴ هزار تن شیر و ۱۲.۳ تن محصولات میوه و سبزیجات تولید شده است.

    در جریان این دیدار روند اجرای برنامه دولتی توسعه کشاورزی برای سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفت.

    انتهای پیام/ح

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *