×
×

قیمت هر کیلو مرغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان

  • کد نوشته: 8200
  • ۲۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر […]

    قیمت هر کیلو مرغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

    وی با انتقاد از این مسئله که ارزانی مرغ در سطح کشور مدیریت می‌شود، افزود: تصور تولیدکنندگان بر آن است که افراد دخیل در قیمت گذاری، تمایلی به افزایش قیمت ندارند.

    اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به اختلاف معنادار هزینه تمام شده تولید با قیمت کنونی مرغ، تولیدکنندگان در وضعیت بدی قرار دارند که استمرار این روند به قیمت نابودی صنعت تمام می‌شود.

    این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به تعادل نسبی عرضه و تقاضا و کاهش حجم دپو مرغ در واحد‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ هفته آینده تا حدی به نرخ منطقی خود نزدیک می‌شود.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ شیرینگ پک شده را از ۱۳ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است که به نظر می‌رسد این موضوع در افزایش قیمت مرغ و کاهش زیان مرغداران بی تاثیر نیست.

     ۷۰ درصد ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد

    وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام در حجم محدود از طریق بازارگاه در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

    اسداله نژاد ادامه داد: مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد خریداری می‌کنند که اختلاف معناداری با کارگروه تنظیم بازار دارد.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده‌های دامی از بازار آزاد خریداری می‌شود، تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید حداقل ۲۵ درصد به قیمت تمام شده تولید اضافه شده است که انتظار می‌رود کارگروه تنظیم بازار هر چه سریع‌تر نرخ جدید را اعلام کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *