×
×

مبارزه با بیماری‌های برگی در ۴۷ هزار هکتار از مزارع گندم

  • کد نوشته: 8065
  • ۱۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش در بازدید از مزارع گندم شهرستان هلیلان در استان ایلام گفت: خوشبختانه تاکنون مبارزه شیمیایی در بیش از ۴۷ هزار هکتار از مزارع گندم این استان علیه بیماری‌های برگی از جمله زنگ زرد غلات از طریق هواپیما انجام شده است. سمپاشی در ۹۵۰ هزار هکتار از […]

    مبارزه با بیماری‌های برگی در ۴۷ هزار هکتار از مزارع گندم
  • به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش در بازدید از مزارع گندم شهرستان هلیلان در استان ایلام گفت: خوشبختانه تاکنون مبارزه شیمیایی در بیش از ۴۷ هزار هکتار از مزارع گندم این استان علیه بیماری‌های برگی از جمله زنگ زرد غلات از طریق هواپیما انجام شده است.

    سمپاشی در ۹۵۰ هزار هکتار از مزارع کشور علیه بیماری‌های برگی

    اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم نیز در بازدید از مزارع گندم شهرستان هلیلان استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون به صورت تدریجی در ۹۵۰ هزار هکتار از مزارع علیه بیماری‌های برگی مبارزه شده است، گفت: این سمپاشی‌ها با تراکتور، پهپاد و خودروهای سمپاش اونیماک انجام می‌شود.

     وی افزود: با توجه به شرایط، سمپاشی سبب می شود، حداقل ۶۰ کیلو تا ۲ تن در هر هکتار میزان محصول افزایش یابد.

    اسفندیاری پور گفت: این افزایش تولید به کشت در زمین آبی، دیم و عملکرد بالای محصول بستگی دارد.

    مجری طرح گندم با توصیه به کشاورزان برای مبارزه با بیماری زنگ زرد، یادآور شد: این بیماری در نوار خزر از جمله در دشت مغان استان اردبیل، استان مازندران، استان گلستان و خراسان شمالی وجود دارد و الان زمان مبارزه با بیماری فوزاریوم خوشه گندم در این مناطق است.

    وی افزود: در سایر مناطق نیز با هماهنگی کارشناسان منطقه نسبت به مبارزه شیمیایی با بیماری زنگ زرد اقدام کنند.

    اسفندیاری‌پور با اشاره به اینکه در سالی که بارندگی خوب باشد (مانند امسال) بیماری شیوع پیدا می‌کند، تصریح کرد: در استان های سن‌خیز از جمله شمال و شمالغرب کشور نیز باید در صورتی که این آفت بیشتر از نرم خود باشد با آن مبارزه کنند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خرید گندم در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون، ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر کشاورزان به صورت تضمینی خریداری‌شده است.

    ایلنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *