×
×

محدودیت و ممنوعیت کشت برنج برداشته شد؛ ضرورت تامین تمهیدات مورد نیاز برای بیمه زراعت برنج

  • کد نوشته: 7806
  • ۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • جمیل علی زاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خزانه گیری برنج در استان‌های شمالی اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا به شالیکاران توصیه شده است که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و بدین منظور دستورالعمل‌هایی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته […]

    محدودیت و ممنوعیت کشت برنج برداشته شد؛ ضرورت تامین تمهیدات مورد نیاز برای بیمه زراعت برنج
  • جمیل علی زاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خزانه گیری برنج در استان‌های شمالی اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا به شالیکاران توصیه شده است که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و بدین منظور دستورالعمل‌هایی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

    او افزود: امسال صرف نظر از ویروس کرونا که برای کشاورزان مشکلاتی ایجاد کرده، اما شرایط آب و هوایی بسیار خوب است.

    علی زاده شایق با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج را برداشته است، بیان کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه اجازه داده است در استان‌هایی که آب کافی، زمین و نهاده در اختیار دارند با همکاری جهاد کشاورزی برنج کاری انجام شود و در صورت امکان سطح کشت بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل به زیر کشت برود.


    دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج ادامه داد: از دولت تقاضا داریم ضمن تامین نهاده‌های مورد نیاز، تمهیداتی برای بیمه زراعت برنج و برنج کاران بیندیشد و از حالا مکانیزم درستی برای خرید مازاد تولید برنج‌ کاران داشته باشد.

    پیش بینی دقیقی راجع به رشد تولید برنج نداریم

    او با بیان اینکه با قیمت گذاری به صورت توافقی مخالف هستیم، گفت: تاکنون سازمان تعاون روستایی قیمت را تعیین می‌کرد و توافق کشاورزان مطرح نبود، اما هم اکنون باید توافق واقعی باشد.

    به گفته علی زاده شایق، با وجود آنکه طی سال‌های خشکسالی وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، بخشنامه شدیدی برای ممنوعیت کشت صادر کردند حالا باید با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ شوند تا محدودیت‌ها را بردارند.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج در پایان با بیان اینکه هم اکنون نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به رشد تولید برنج داشت، تصریح کرد: با توجه به رفع محدودیت و ممنوعیت کشت توصیه می‌شود اراضی مناسب زیر کشت برنج بروند و در استان‌هایی همچون خوزستان که ارقام برنج مناسب ذائقه کشور عراق است، امکان صادرات فراهم شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *