×
×

مطالبه کشاورزان بوشهر برای لغو افزایش تعرفه صادرات گوجه فرنگی در دست پیگیری است

  • کد نوشته: 480561
  • ۳۰ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، علی باستین اظهار کرد: پیرو وعده اعلام شده به کشاورزان گوجه کار استان بوشهر در زمینه حل مشکل به وجود آمده ناشی از افزایش تعرفه صادرات، صورت جلسه این مطالبه توسط مسئولان استان بوشهر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است. وی […]

    مطالبه کشاورزان بوشهر برای لغو افزایش تعرفه صادرات گوجه فرنگی در دست پیگیری است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، علی باستین اظهار کرد: پیرو وعده اعلام شده به کشاورزان گوجه کار استان بوشهر در زمینه حل مشکل به وجود آمده ناشی از افزایش تعرفه صادرات، صورت جلسه این مطالبه توسط مسئولان استان بوشهر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

    وی بیان کرد: در اجرای این صورت جلسه و با نظر موافق، مکاتبه وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است و باید این وزارتخانه مکاتبه لازم با گمرک ایران در مورد لغو افزایش تعرفه و اعمال تعرفه قبلی را در اسرع وقت انجام دهد.

    باستین اضافه کرد: تلاش ما براین است که مشکل گوجه کاران در چند روز آینده برطرف شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از گوجه کاران خواست صبوری داشته باشند تا مسئولان استان بوشهر بتوانند این مشکل را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کنند.

    باستین اظهار کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه صادرات گوجه فرنگی از ۶ به ۱۲ هزار تومان باعث شده مشکلاتی در زمینه صادرات این محصول برای کشاورزان و صادرکنندگان ایجاد شود.

    وی با تقدیر از کشاورزان گوجه کار استان بوشهر اعلام کرد یقین داشته باشند مجموعه استانداری این استان به عنوان نماینده آنها بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

    باستین با اشاره به اینکه سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برداشت می شود ادامه داد: در زمان حاضر ۷۰ تا ۸۰ هزار تن از این میزان محصول برای برداشت در استان بوشهر آماده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *