×
×

مواد غذایی چینی گران شد

  • کد نوشته: 5357
  • ۲۰ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، با این حال کارشناسان غربی بر این باورند که رشد قیمت مواد غذایی در چین که با توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکایی به دلیل جنگ تجاری میان دو کشور تشدید خواهد شد، تاثیر قابل توجهی روی پکن نخواهد داشت و این کشور به جنگ تجاری با واشنگتن ادامه می‌دهد. رشد ۹.۱ درصدی […]

  • به گزارش ایسنا، با این حال کارشناسان غربی بر این باورند که رشد قیمت مواد غذایی در چین که با توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکایی به دلیل جنگ تجاری میان دو کشور تشدید خواهد شد، تاثیر قابل توجهی روی پکن نخواهد داشت و این کشور به جنگ تجاری با واشنگتن ادامه می‌دهد.

    رشد ۹.۱ درصدی قیمت مواد غذایی در چین تا حدودی زیادی به دلیل افزایش ۲۷ درصدی قیمت گوشت خوک به دلیل شیوع آنفولانزای خوکی و افزایش ۳۹.۱ درصدی قیمت میوه تازه بوده است.

    این آمار در حالی منتشر شده که چین اخیرا واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را به تلافی تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی متوقف کرده است.

    بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اگرچه اقتصاددانان انتظار دارند نرخ تورم چین در کوتاه مدت رشد بیشتری پیدا کند اما بر این باورند که پکن چندین گزینه برای خنثی کردن تاثیرات این اقدام پیش از این که از نظر سیاسی تاثیر بگذارند، در اختیار دارد.

    آیریس پانگ، اقتصاددانان امور چین در شرکت ING گفت: چین مکانیزم کنترل قیمت برای آهسته کردن رشد قیمت مواد غذایی دارد و همچنین دولت می‌تواند از ذخایر خود برای تعدیل تورم قیمت مواد غذایی استفاده کند. این کشور قصد دارد محصولات کشاورزی که در حال حاضر از سایر نقاط جهان وارد می‌کند را تولید کند.

    ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین در سال ۲۰۱۸ به ۹.۳ میلیارد دلار بالغ شد و چین برای جبران محدودیت‌های زراعی داخلی، به میزان فزاینده‌ای به واردات متوسل شده است.

    اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین است و چین درصدد است محصولات کشاورزی بیش‌تری را از این بلوک وارد کند تا از دست رفتن واردات آمریکا را جبران کرده و امنیت تامین مواد غذایی داخلی را تضمین کند.

    سرویس خبری : صنایع غذایی

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *