×
×

نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت ۵ هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی ۱۲ روز

  • کد نوشته: 8146
  • ۱۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با بیان این که قرار است  محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود، بیان کرد: اولین بخش از سری جدید کمک های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان ۲۷ فروردین ماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت. […]

    نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت ۵ هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی ۱۲ روز
  • به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با بیان این که قرار است  محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود، بیان کرد: اولین بخش از سری جدید کمک های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان ۲۷ فروردین ماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

    وی ادامه داد: این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر توسط کشتی نگار از شناورهای جمهوری اسلامی، وارد بندر چابهار شد که بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا با تجهیزات استراتژیک و مدرن این بندر بزرگ اقیانوسی استارت خورد.

    وی گفت: پس از هماهنگی با گمرک،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تمامی سازمان ها و مراکز ذیربط، تمام این ۲۰۳ کانتینر توسط کامیون های تدارک دیده شده از سوی متصدی حمل، ظرف ۱۲ روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد کشور افغانستان شد.

    به گفته آقایی، تاکنون قریب به ۶۱ کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج – میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

    وی تصریح کرد: بازگشت کانتینرهای خالی باقیمانده به بندر چابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و تمامی تلاش بر این است که محموله های بعدی بصورت حمل یکسره و در کوتاهترین زمان به کشور افغانستان ارسال شود.

    وی خاطرنشان کرد: تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می شود که تسهیل و تسریع فرآیند قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

    ایلنا

    سرویس خبری : بین الملل

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *