×
×

نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار/قیمت مصوب مرغ تا پایان سال تغییری نخواهد داشت

  • کد نوشته: 5679
  • ۳ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته تاکنون نوسان خاصی نداشته است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار، توزیع درب […]

  • مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته تاکنون نوسان خاصی نداشته است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

    به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۹۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

    یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: قیمت هر کیلو سینه با کتف ۲۳ هزار، سینه بدون کتف ۲۴ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.


    بیشتر بخوانید: افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/تولیدکنندگان جوجه یکروزه ۶۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند


    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ازدیاد عرضه در برابر کاهش نسبی تقاضا را دلیل اصلی ثبات قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار خرده فروشی اتفاق نیفتد.

    وی نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس قیمت مرغ زنده باید ۱۵۰ تومان دیگر کاهش یابد تا به نرخ منطقی خود برسد.

    یوسف خانی در واکنش به اعتراض مرغداران به نرخ فعلی مرغ در بازار گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه و انجمن مرغداران حضور داشتند و نرخ مصوب ۸ هزار و ۵۵۰ تومانی مرغ زنده و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ گرم را پذیرفتند چرا که در صورت اعتراض نماینده تولیدکنندگان این نرخ‌ها مصوب نمی‌شد.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آخرین تحولات بازار مرغ در ایام اربعین گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی و شرایط فعلی تقاضا نوسان خاصی در ایام اربعین نخواهیم داشت، ضمن آنکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار تغییری نداشته باشد.

    ** نرخ فعلی تخم مرغ مورد قبول مرغداران نیست

    وی در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶ هزار و ۵۰۰ معادل شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است که این نرخ به هیچ وجه مورد قبول مرغداران نیست.

    یوسف خانی در پایان تصریح کرد: با وجود عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و اعتراض مرغداران به این موضوع پیش بینی می‌شود که در هفته‌های آتی با خرید توافقی محصول، قیمت تخم مرغ در بازار به تعادل برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری :دام،طیور وابزیان

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *