×
×

نیازی به واردات لیموترش نداریم/ عرضه لیموی جدید ظرف یک ماه آینده در بازار

  • کد نوشته: 7918
  • ۱۱ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نیازی به واردات لیموترش برای تنظیم بازار نداریم، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا و مطرح شدن مباحثی مبنی بر تاثیر لیموترش در کنترل بیماری، مصرف آن در کشور افزایش یافت. وی […]

    نیازی به واردات لیموترش نداریم/ عرضه لیموی جدید ظرف یک ماه آینده در بازار
  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نیازی به واردات لیموترش برای تنظیم بازار نداریم، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا و مطرح شدن مباحثی مبنی بر تاثیر لیموترش در کنترل بیماری، مصرف آن در کشور افزایش یافت.

    وی با اشاره به اینکه عرضه لیموترش سنگی به طور مداوم در طول سال در حال انجام است، افزود: از یک ماه آینده لیموترش آبگیری وارد بازار خواهد شد که به سبب تولید انبوه کمبودی در عرضه نداریم.

    شادلو ادامه داد: با توجه به بارندگی های مناسب، امسال شرایط تولید در محصولات زراعی و باغی مساعد خواهد بود.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه واردات لیموترش همانند سنوات گذشته ورود امراض و آفت های مختلف را به همراه دارد، بیان کرد: در سنوات گذشته واردات لیموترش منجر به ورود آفت جاروک جادوگر به کشور شد که این موضوع خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد.

    به گفته وی، با وجود ازدیاد تقاضا در برابر عرضه، قیمت لیموترش با نوساناتی در بازار روبرو شده است، اما این موضوع دلیل نمی شود که به سراغ واردات این محصول برویم و خسارات جدی به باغات وارد کنیم.

    این مقام مسئول افزود: در شرایطی که لیموترش طی یک ماه آینده برداشت و به بازار عرضه می شود، عده ای می خواهند تجارت این‌محصول را انجام دهند، درحالیکه در شرایط سخت تحریم تمامی تمرکز ما باید بر تولید داخل باشد.

    وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه بسیاری از خانوارها در ابتدای فصل برداشت اقدام به آبگیری لیموترش می کنند، از این رو می توانند تا عرضه لیموترش جدید به بازار از ذخایر خود استفاده کنند تا سودجویان برای کسب سود خود به دنبال واردات نباشند.

    باشگاه خبرنگارن جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *