×
×

نیازی به واردات تخم مرغ نداریم/ توزیع تخم‌مرغ ۱۶ هزار تومانی در میادین

  • کد نوشته: 3706
  • ۶ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار […]

  • ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه ای ۱۷ هزار تومان است.

    وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت تخم مرغ همانند سایر اقلام دلیل خاصی ندارد، افزود: اگرچه کرایه حمل و نقل تا حدودی افزایش یافته است،اما جو روانی حاکم بر بازار و شیوع بیماری آنفلوانزا در استان اصفهان بر نوسان قیمت تخم مرغ  اثر گذار بوده است.

    نبی پور با اشاره به اینکه هر روز تلفات  و معدوم سازی طیور در استان اصفهان رخ می دهد،بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون قطعه طیور در اثر بیماری آنفلوانزا حادپرندگان معدوم سازی شدند.

    این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم است، از این رو هجوم افراد برای خرید یکی دیگر از عوامل گرانی تخم مرغ به شمار می رود.

    وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد، گفت: با توجه به نوسان قیمت تخم مرغ ، دولت تصور می کند که واردات و عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۳ هزار و ۸۰۰ می تواند در کنترل بازار موثر باشد، در حالیکه  این امر تاثیری بر روند قیمت ها ندارد.

    به گفته نبی پور، تشکل ها اعلام کردند که هر شانه تخم مرغ داخلی را با نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ به میادین و ۱۶ هزار تومان به مصرف کنده عرضه می‌کنند.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا حادپرندگان تصریح کرد: با توجه به واکسیناسیون طیور و کاهش تراکم مرغداری ها در برخی استان ها پیش بینی می شود که روند بیماری نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *