×
×

هشدار شیوع تب سه روزه دامی؛ کمبودی در تامین و توزیع واکسن دام و طیور نداریم

  • کد نوشته: 9380
  • ۲۶ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به این موضوع که کمبودی در تامین و توزیع واکسن نداریم، اظهار کرد: در حوزه تامین واکسن دام و طیور مشکلی وجود ندارد و تنها ممکن است واکسن با برند دلخواه تولیدکننده وجود نداشته باشد. او افزود: سازمان دامپزشکی موظف به تامین واکسن مورد نیاز تولیدکنندگان […]

    هشدار شیوع تب سه روزه دامی؛ کمبودی در تامین و توزیع واکسن دام و طیور نداریم
  • علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به این موضوع که کمبودی در تامین و توزیع واکسن نداریم، اظهار کرد: در حوزه تامین واکسن دام و طیور مشکلی وجود ندارد و تنها ممکن است واکسن با برند دلخواه تولیدکننده وجود نداشته باشد.

    او افزود: سازمان دامپزشکی موظف به تامین واکسن مورد نیاز تولیدکنندگان است و برخی تولیدکنندگان دام و طیور به دنبال برندهای خاص هستند که این احتمال وجود دارد که برند خاص وارد کشور نشده باشد.

    بابایی ادامه داد: با وجود نوسانات نرخ ارز، کمبودی در تامین واکسن دام و طیور ایجاد نشده است.

    این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود نسبت به شیوع بیماری تب ۳ روزه دامی هشدار داد و گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

    مدیر کل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل، شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود.

    او در پایان، حمل و نقل دام های آلوده را علت اصلی انتقال بیماری دانست و گفت: با توجه به افزایش دما، احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب سه روزه ولمپی اسکین در دام‌های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد که ترشحات بینی و دهان و بی اشتهایی از جمله عوامل این بیماری است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *