×
×

هشدار نسبت به قاچاق زعفران/قیمت زعفران به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 4249
  • ۸ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. وی […]

  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    وی با اشاره به اینکه طی ۲۵ روز اخیر بازار زعفران کمترین نوسان را در بازار داشته است، افزود: تعادل میان عرضه و تقاضا دلیل اصلی ثبات قیمت در بازار زعفران به شمار می‌رود.

    میری با اشاره به اینکه امکان پیش بینی صادرات زعفران در ماه های آتی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط و قوانین سخت گیرانه صادرات مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، نمی توان چشم انداز روشنی به صادرات داشت.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود تلاش صادرکنندگان مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما،همچنان این امکان وجود ندارد. این در حالی است که مسئولان دولتی به صادرکنندگان هشدار داده اند که اگر ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما بازنگردانند، با آنها برخورد جدی خواهد داشت.

    وی نسبت به قاچاق زعفران هشدار داد و  گفت: با توجه به شرایط سخت گیرانه صادرات، صادرکنندگان راهی جز قاچاق یا استفاده از کارت های یکبار مصرف ندارند چرا که صادرکننده، واردکننده نیست و تخصص لازم در این زمینه را ندارد و نمی تواند به امر واردات بپردازد یا ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بازگرداند.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، تصریح کرد: البته با افزایش صادرات، احتمال رشد قیمت طلای سرخ دور از انتظار نیست.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *